لینک های دسترسی

Breaking News

ناروی به جامعهٔ جهانی: برای رسانیدن پول‌ نقد به افغان‌های نیازمند کمک کنید 


ناروی امروز ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) از کشورهای جهان خواست تا با فراهم آوری پول نقد به افغان‌های نیازمند، با ملل متحده کمک کنند.

این کشور گفته است که پول نقد به گونهٔ مستقیم به افغان‌های نیازمند توزیع خواهد شد تا زمستان سبب مرگ شان نشود.

هنیکن هیوتفلت، وزیر خارجهٔ ناروی به آژانس خبررسانی رویترز گفت که کشوراش به بودجهٔ ملل متحد برای افغانستان ۲۳ میلیون دالر تعهد کرده است.

او افزود: "ما سایر کشورها را ترغیب می‌کنیم تا دست به اقدام مشابه بزنند تا سهم بگیرند و از یک بحران بشری شدید و یک قحطی بالقوه جلوگیری کنند."

با وضعیت بد اقتصادی در افغانستان، ملل متحد ماه گذشته صندوقی وجهی را به هدف رسانیدن کمک‌ها به گونه‌ای مستقیم با خانواده‌های نیازمند، ایجاد کرد.

قرار است شورای امنیت ملل متحد فردا تشکیل جلسه دهد؛ جاییکه وزیر خارجهٔ ناروی امیدوار است به وضعیت افغانستان نیز توجه صورت گیرد.

سازمان ملل متحد گفته است که شمار افرادی که با شرایط نزدیک به قحطی در افغانستان زیست دارند به ۸.۷ میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با اوایل سال روان سه میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد.

برنامۀ جهانی غذا آمار داده است که حدود ۲۴ میلیون نفر یا ۶۰ درصد جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد روبرو اند. این نهاد جهانی هشدار داده است که تا پایان سال روان ۹۷ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

این نهاد جهانی تخمین زده است که تا پایان سال روان میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان به سو تغذیۀ حاد مبتلا خواهند شد.

XS
SM
MD
LG