لینک های دسترسی

Breaking News

صیقل: برای مشارکت هراتیان در حکومت از وزارت گذشتم


محمود صیقل از سوی رئیس اجرایی به صفت نامزد وزیر انرژی و آب پیشنهاد شده بود
محمود صیقل از سوی رئیس اجرایی به صفت نامزد وزیر انرژی و آب پیشنهاد شده بود

محمود صیقل می گوید که انصراف وی هیچ انگیزۀ دیگری نداشت جز اینکه گامی برای تامین وحدت مردم افغانستان برداشته شود.

محمود صیقل، نامزد وزیر پیشین برای وزارت انرژی و آب افغانستان می گوید که به خاطر اینکه مردم حوزۀ غرب افغانستان به ویژه هراتیان خود را بیشتر در ساختار قدرت شریک بدانند، از نامزدی اش به این سمت انصراف کرد.

آقای صیقل در صحبت با وب سایت دری صدای امریکا گفت که این تصمیم اش کاملاً شخصی بوده و هیچ انگیزۀ دیگری نداشت.

او افزود که مردم هرات در جریان مبارازت انتخاباتی با همایش بی نظیر از عبدالله عبدالله حمایت کردند که به گفتۀ آقای صیقل یگانه دلیل تصمیم وی نیز تامین مشارکت مردم هرات در حکومت بود.

این در حالی است که داوود شاه صبا، نامزد وزیر معادن و پترولیم از ولایت هرات است اما گفته می شود که آقای صبا از سوی رئیس جمهور غنی انتخاب شده است.

محمود صیقل افزود که در چند روز گذشته با حدود ۱۴۰ وکیل از سرتاسر افغانستان دیدار داشت و تقریباً همۀ آنان به ویژه وکلای هرات از نداشتن وزیر در کابینه ناراض بودند.

محمد اسماعیل، وزیر انرژی و آب حکومت پیشین و یکی از افراد با نفوذ در ولایت هرات پس از اعلان کابینه از داکتر عبدالله عبدالله به شدت انتقاد کرده بود و گفته بود که رئیس اجرائیه به مشارکت هراتیان و رهبران جهادی در کابینه توجه نکرده است.

در آخرین روزی که قرار بود فردایش نامزد وزیران کابینۀ حکومت وحدت ملی از سوی رئیس جمهور محمد اشرف غنی به ولسی جرگه معرفی شوند، محمود صیقل تصمیم به انصراف از نامزدی وزارت انرژی و آب گرفت.

آقای صیقل گفت که توانمندی کافی کار را در سکتور اقتصادی داشته و در رشتۀ توسعه، انکشاف بین المللی و دیپلوماسی تخصص و ۲۵ سال تجربۀ کاری دارد.

محمود صیقل در گذشته به صفت معین اقتصادی وزارت خارجه،، مشاور برنامۀ انکشافی ملل متحد در افغانستان، مشاور ارشد ادارۀ انکشاف شهر جدید کابل و تهیه ماستر پلان کابل بزرگ، سفیر افغانستان در آسترالیا و نیوزیلند، مستشار و شارژدافیر سفارت افغانستان در توکیو و مهندس در آسترالیا ایفای وظیفه کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG