لینک های دسترسی

Breaking News

نشر پالیسی حملات طیاره های بی سرنشین امریکا


قصرسفید، رهنمای حمله طیاره های بدون سرنشین امریکایی را علیه دهشت افگنان، به نشر سپرد.

در این رهنمود که در سه سال اخیر عملی می شود، شیوه های جلوگیری از حملات اشتباهی و تلفات غیرنظامیان شامل است.

برعلاوه تاکید شده که ایالات متحده باید این توانمندی را داشته باشد که به سرعت علیه حملات دهشت افگنی، از طیاره های بدون سرنشین یا سایر طریقه ها استفاده کند.

در "رهنمود پالیسی رئیس جمهور" آمده است که ایالات متحده در بیرون از میدان جنگ تنها در صورتی به گونۀ مستقیم می تواند اقدام کند که در آنجا "دهشت افگنان موجود بوده و احتمال کشته و زخمی شدن غیرنظامیان وجود نداشته باشد."

این رهنمود اذعان می دارد که ازین "نیروی کشنده" تنها زمانی علیه اهداف که "قانون اجازۀ هدف قرار دادن آن را داده باشد" استفاده می شود که به امریکایی ها "تهدید دوامدار و قریب الوقوع" وجود داشته باشد.

نید پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی قصرسفید، روز شنبه طی اعلامیه یی گفت که معیارات شامل در این پالیسی " بیشتر از الزامات قوانین جنگ های مسلحانه، تحفظ غیرنظامیان را فراهم می کند."

اتحادیۀ آزادی های مدنی ایالات متحده که گفته بود براساس قانون دسترسی به معلومات، این رهمنود باید به نشر برسد، اکنون از آن استقبال کرده است.

اما جمیل جعفر، رئیس این اتحادیه می گوید "سوال اینجاست که آیا اکنون این پالیسی تطبیق می گردد یا خیر."

گزارش که توسط جیمز کلپر، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده به نشر رسیده اذعان می دارد که از جنوری ۲۰۰۹ تا دسمبر ۲۰۱۵، ایالات متحده ۴۷۳ حملۀ ضد دهشت افگنانه را انجام داده که در آن حملات طیاره های بدون سرنشین نیز شامل می باشد.

براساس این گزارش، در آن حملات بین ۲۳۷۲ تا ۲۵۸۱ فرد مسلح کشته شده است

XS
SM
MD
LG