لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید رئیس جمهور اوباما به داشتن ایمان دینی


حضور رئیس جمهور بارک اوباما در محفل دعایه صبحانه در واشنگتن که یک روز بعد از دیدار وی از مسجدی در شهر بالتیمور ایالت مریلند صورت گرفت، از اهمیت کار مشترک برای حل مشکلات یادآوری کرد.

بارک اوباما در این محفل توضیح داد که چگونه ایمان دینی در غلبه بر خوف که خود پرستی را پرورش می دهد و روابط اجتماعی را برهم میزند، نقش دارد.

آقای اوباما گفت "خوف یک احساس ابتدایی است که همه آنرا تجربه می کنیم. این احساس می تواند ساری باشد و به اجتماعات و کشورها گسترش یابد. هرگاه به خوف اجازه دهیم که ما را ببلعد درین صورت عواقب آن می تواند از هر خطر بیرونی بیشتر باشد."

آقای اوباما گفت خوف از ناشناس و کسانی که از ما متفاوت اند می تواند ما را به تصامیم اشتباه آمیزی سوق دهد، چنانچه برخی از کاندیدان ریاست جمهوری درصدد بر آمده اند تا مانع پذریش پناهجویان سوری و سایر مهاجرین گردند. او از دیدارش از یک مسجد یاد آوری کرد.

رئیس جمهور اوباما گفت "صرف دیروز، طوری که بعضی از شما ممکن آگاه باشید، از مسجدی در بالتیمور دیدن کردم تا به برادران و خواهران مسلمان امریکایی ام بازگو کنم که آنها نیز باشندگان این سرزمین اند و ما ازآنان استقبال می کنیم."

آقای اوباما اظهاراتش را در حالیکه رهبران مذاهب مختلف حضور داشتند با دعاییه ای به سر انجام رساند:

"من دعا می کنم تا ما مسئولیت های مان را برای رضای مخلوق خدا حفظ کنیم، من دعا می کنم در این کره زیبا ما به هر طفلی به سان اطفال خود بنگریم، زیرا هریک از آنها لیاقت دوست داشتن و ترحم مارا دارد، و دعا می کنم تا ما به ندای کتابهای آسمانی که ایستادگی برای عدل و انصاف است لبیک بگوییم."

این هشتمین و آخرین حضور رئیس جمهور بارک اوباما در دعاییه صبحانه می باشد، زیرا در جنوری سال آینده دوره ریاست جمهوری او به پایان میرسد.

XS
SM
MD
LG