لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد مجدد اوباما در افزایش شغل و صنعت تولید


رئیس جمهور اوباما حین سخنرانی در پوهنتون کارولینای شمالی
رئیس جمهور اوباما حین سخنرانی در پوهنتون کارولینای شمالی
بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده تعهد اش را مبنی بر افزایش ایجاد فرصت های اشتغال و تقویت صنعت تولید در سرتاسر این کشور از طریق ایجاد سرمایه گذاری های مشترک توسط سکتور دولتی و خصوصی، تجدید کرد.

آقای اوباما روز چهارشنبه در پوهنتون ایالتی کرولینای شمالی از ایجاد یک مرکز تولیدی جدید خبر داد.

نخستین مرکز تولیدی سال پیش در ینگس تاون ایالت اوهایو ایجاد شد. قرار است حکومت فدرال در کنار ۱۸ شرکت خصوصی دیگر با یکجا کردن وجوه مالی و منابع مورد نیاز دومین مرکز تولیدی وسایل برقی را ایجاد کند.

با ادامه بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده، تقویت صنعت تولید هنوز هم یکی از اولویت های کلیدی برای رئیس جمهور اوباما می باشد.

آقای اوباما در سخنرانی اش از تمایل شرکت های خصوصی در ارتباط به ایجاد مجدد فرصت های اشتغال در ایالات متحده نیز اشاره کرد.

رئیس جمهور امریکا گفت که ایالات متحده هزینه ارزان مصرف انرژی، بهترین نیروی کار در جهان و بهترین نظام تحصیلات عالی را در جهان دارا می باشد.

آقای اوباما گفت که با داشتن این همه می توانیم وضعیت طبقه متوسط را که در دهۀ اخیر خوب نبود، بهبود بخشیده و افزایش مزد خانواده های امریکایی ها را آغاز کنیم. "اما این همه به اقدامات عملی نیاز دارد. امسال باید سال عمل باشد."

به گفته آقای اوباما، اقدامات عملی که او به آن اشاره کرد شامل تصویب حمایت حکومت فدرال از بیکاران، توسط کانگرس است.

قصر سفید اعضای جمهوریخواه مجلس سنای ایالات متحده را به خاطر جلوگیری از تصویب این لایحه شدیداً مورد انتقاد قرار داده است.

انتظارات اوباما از کانگرس

اعضای جمهوریخواه کانگرس، تا حال توانسته اند مانع تصویب بسیاری از اهداف داخلی شامل در دستور کاری رئیس جمهور اوباما گردند.

آقای اوباما با اشاره به روش احتمالی برخورد با کانگرس در آینده گفت"مطمئن شدن از پیشرفت کسی که در وضعیت اقتصادی امروزی سخت می کوشد، آزمون بسیار مهمی تلقی می شود و ما از کانگرس بی صبرانه انتظار داریم تا این موضوع را حل کند."

رئیس جمهور اوباما این را هم افزود که اقدامات مربوط به خودش را انجام خواهد داد.

آقای اوباما در پوهنتون کارولینای شمالی گفت که احیای فرصت رویای امریکایی برای آنانیکه که خواهان رسیدن به آن است "باید مایۀ متحد ساختن کشور باشد، نه دلیل برای منقسم نمودن آن."

رئیس جمهور ایالات متحده از کانگرس خواست تا با تصویب لایحه مورد نظر، زمینه ایجاد ۴۵ ساحۀ تولیدی را در سرتاسر این کشور مساعد سازد.

این در حالیست که آقای اوباما به خاطر میزان بلند بیکاری و قانون مراقبت های صحی، با انتقاد اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای این کشور روبرو می باشد.

جان تن، سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه در مقر کانگرس ماه دسمبر را بد ترین ماه در طول سه سال گذشته از لحاظ کاریابی خواند. آقای تن گفت "میزان مشارکت نیروی کار از زمان حکومت جیمی کارتر در ۳۶ سال پیش در پایین ترین سطح قرار داشته و خبر های نا خوشایند برای مردم امریکا هنوز هم در حال افزایش است."

اما رئیس جمهور اوباما در سخنرانی اش در ایالت کرولینای شمالی به ارقام اشاره کرد که به اساس آن در دور اول ریاست جمهوری اش ۵۶۸ هزار فرصت کار در صنعت تولید اضافه شده که این رقم شامل ۸۰ هزار فرصت کار در پنج ماه گذشته نیز می باشد.

گزارش: دن رابنسن - صدای امریکا
ترجمه: میرویس رحمانی
XS
SM
MD
LG