لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما با خانواده های قربانیان اورلاندو دیدار کرد


براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده پنجشنبه به شهر اورلاندوی فلوریدا رفت و با خانواده ها و نزدیکان قربانیان گلوله باری که در تاریخ امریکا به این شیوه سابقه نداشته است به صورت خصوصی دیدار کرده و جان باختن عزیزان شان را به آنها تسلیت گفت.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید که رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده است از قول رئیس جمهور گفته است که راه دیگری برای تبارز احساسش وجود نداشت مگر اینکه شخصا به آنجا سفر کند و به همه این را نشان دهد که امریکاییان دوش با دوش با مردم اورلاندو در غم و اندوه شان شریک اند.

رئیس جمهور براک اوباما درحالی که اعضای خانواده های سوگوار حادثه گلوله باری کلب شبانه اورلاندو را تسلی می داد در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد این نوع گلوله باری ها در آینده زیاد شود یا نه پاسخ داد که جواب ساده ای به این واقعات ندارد، ولی اگر اقدامات مقتضی صورت نگیرد امکان وقوع چنین واقعاتی بیشتر می باشد.

براک اوباما و جوبایدن معاون اش با نزدیکان ۴٩ تن از قربانیانی که به قتل رسیدند و ٥٣ تن دیگر که زخمی شدند به صورت خصوصی ملاقات کرد. این نوع تیراندازی در تاریخ ایالات متحده کم سابقه بوده است.

آقای اوباما در برابر این تراژیدی خواهان همبستگی امریکاییان شده و گفت که این سانحه قلب همه را به درد می آورد.

آقای اوباما درباره واقعه گلوله باری در اورلاندو گفت " امروز ما منحیث امریکاییان، قتل بیرحمانه و کشتار دست جمعی یک تعداد زیاد مردمان بی گناه را درین جا ماتم می گیریم."

قدردانی از امدادگران

رئیس جمهور اوباما در زمان دیدارش در حالیکه معاون اش جو بایدن او را همراهی می کرد با کسانیکه خود را برای نجات قربانیان رسانیده بودند، کارمندان صحی و منسوبین امنیتی ملاقات کرده و از خدمات شان اظهار امتنان نمود.

باشندگان اورلاندو در عکس العمل به دیدار اوباما از ین شهر گفتند که آنها نمی توانند به نمایندگی از رئیس جمهور صحبت کنند ولی امیدوارند که او با خانواده های قربانیان بازدید کند و به آنها بگوید که با ایشان اظهار دلسوزی دارد.

جاش کورشک یکی از باشندگان اورلاندو قبل از مواصلت رئیس جمهور اوباما به این شهر گفت که بعضی از مردم می گویند اوباما نسبت به این مردم بی تفاوت بوده است ولی او کوشش خود را به خرچ می دهد و با این مردم صحبت خواهد کرد.

کاردایس کنگ پالگت، یکی دیگر از باشندگان محل که خود را طرفدار سیاست های اوباما نمی داند ولی می گوید او به بشریت احترام دارد.

"رئیس جمهور احساس عمیقی دارد، و من آنرا قدر می کنم. آنچه را من از اخبار شنیدم این واقعه در قلب او جا دارد."

یکی دیگر از باشندگان اورلاند از رئیس جمهور استقبال کرده می گوید، "ازآمدن رئیس جمهور خوش هستم. من آرزو می کنم کاش او برای هشت سال دیگر باقی می ماند برای اینکه خیلی مشکل است چنین رئیس جمهوری را پیدا کرد. قوماندانی اعلای این کشور به این جا می آید تا از مردمان داغ دیده اینجا دلجویی کند."

درین سفر به اورلاندو اوباما را مارکو روبیو سناتور فلوریدا و کورنی براون عضو مجلس نمایندگان کانگرس امریکا همراهی کرده ولی در جریان ملاقات او با خانواده های قربانیان حضور نداشتند.

درحمله بر کلب شبانه ای که متعلق به همجنسان یکشنبه گذشته در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا رخ داد ۴٩ تن کشته و ٥٣ تن دیگر زخمی شندند.

عمرصدیقی متین، که از پدرو مادر افغان در امریکا به دنیا آمده است و حمله کننده در این گلوله باری بود در مقابله با پولیس کشته شد.

XS
SM
MD
LG