لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجهٔ امریکا: بیایید به طرفداری از مسلمانان علیه نفرت مبارزه کنیم


وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز ۱۵ مارچ (۲۴ حوت) در روز بین المللی مبارزه با اسلام‌هراسی گفت که مسلمانان در سراسر جهان اکثر اوقات به دلیل باور‌های دینی شان با تبعیض و نفرت مواجه می‌شوند.

انتونی بلینکن در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجهٔ امریکا نشر شد گفته است: "در حالی که مسلمانان در سراسر جهان برای ماه مبارک رمضان، زمان روزه و مراقبت از جوامع، آمادگی می‌گیرند، بیایید اینجا در ایالات متحده و بیرون از آن برای مبارزه با این تنفر کار کنیم."

وزیر خارجهٔ امریکا افزوده است که کشوراش پیوسته از حق زندگی افراد در مطابقت به باورهای باطنی آنان حمایت کرده و به نمایندگی از آنانی که این حق شان گرفته شده است، صدا بلند خواهد کرد.

انتونی بلینکن علاوه کرد که امروز چهارمین سال حملهٔ تروریستی بر دو مسجد در شهر کرایستچرچ نیوزیلند است که در آن یک مرد مسلح ۵۱ عبادت کننده را کشت و ۴۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

وزیر خارجهٔ امریکا گفت که همگان در همه جا حق آزادی فکر، باور، دین و حق تغییر دین را دارند و این حق را نیز دارند که دین نداشته باشد.

او افزود: "در این روز من توجه مردم جهان را به آنانی جلب می‌کنم که آزار و اذیت شده اند، حبس شده اند، زندانی شده اند یا حتا به دلیل هویت، به کارگیری حق و مسلمان شدن کشته شده اند یا به خاطر مسلمان بودن به دیده حقارت نگریسته شده اند."

این در حالی است که انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد نیز، در بیانیه‌ای به مناسبت روز بین المللی مبارزه با اسلام‌هراسی گفته است که "ما توجه خود را متمرکز کرده و خواهان اقدامی استیم تا زهر نفرت بر ضد مسلمانان را پایان بخشیم."

او گفته است که حدود دو میلیارد مسلمان که در جوامع خویش انسانیت را بازتاب می‌دهند، به کرات فقط به دلیل دین شان با تبعیض و تعصب مواجه می‌شوند.

این مقام ملل متحد افزوده است که فراتر از تعصبات ساختاری و سازمانی و بدنام سازی جوامع اسلامی، مسلمانان از حملات فردی، سخنان نفرت‌آمیز و مقصر شدن ناحق رنج می‌برند.

گوتیرش گفته است: "برای بیش از هزار سال است که پیام صلح، شفقت و رحمت اسلام مردم را در سراسر جهان الهام بخشیده است."

مجمع عمومی ملل متحد سال گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ۱۵ مارچ به مثابهٔ روز بین المللی مبارزه با اسلام هراسی شناخته شد.

این سند تاکید دارد که تروریزم و افراطگرایی خشونتبار با هیچ گونه گروه دینی، ملیتی، مدنی یا قومی ربط نداشته و نباید ربط داده شود.

XS
SM
MD
LG