لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان همکاری‌های اسلامی خشونت در افغانستان را محکوم کرد


عکس از آرشیف
عکس از آرشیف

سازمان همکاری های اسلامی سلسلۀ بم گذاری ها، ترورهای هدفمند و افزایش خشونت‌ها در افغانستان را که طی چند روز گذشته باعث تلفات غیر نظامیان شده است، محکوم کرد.

یوسف بن احمد العثیمین، منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی روز پنجشنبه ۱۱ فبروری (۲۳ دلو) با نشر بیانیه‌ای خواستار توقف فوری خشونت در افغانستان شد و از همه جوانب خواست تا بالای تلاش های صلح تمرکز کنند و برای دستیابی به موفقیت در گفتگوهای صلح بین الافغانی تلاش به خرج دهند.

آقای العثیمین تاکید کرد: "گفتگو به جای توسل به خشونت ، تنها راه پیشرفت برای دستیابی به آشتی همه جانبه و صلح پایدار در افغانستان در چارچوب روند صلح به رهبری و تحت مالکیت افغانها است".

منشی عمومی سازمان همکاری های اسلامی یکبار دیگر بر همکاری های این سازمان با افغانستان در راستای صلح، امنیت و رشد تاکید کرد.

وزیران خارجۀ سازمان کشورهای اسلامی نیز در جلسه اخیر شان در نومبر ۲۰۲۰ در نایجر به همبستگی برای تامین صلح در افغانستان تاکید کرده بودند.

در همین حال اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان که مقر آن در قطر است نیز در اوایل هفتۀ جاری با نشر اعلامیه‌ای کشتار هدفمند علما، مدافعین ‌حقوق‌بشر و فعالان مدنی را در افغانستان محکوم کرده و "حمله بر غیرنظامیان را مخالف آموزه‌های تمام ادیان آسمانی و قوانین جهانی"عنوان کرده است.

این اتحادیه همچنان از علمای دینی در سراسر جهان خواسته است که با "درنظرداشت اصول و اساسات شریعت اسلامی" تداوم جنگ و خونریزی را در افغانستان محکوم کرده و در راستای برقراری آتش‌بس، توقف خشونت‌ها و پایان جنگ در این کشور تلاش کنند.

مقامات حکومت افغانستان همواره گروه طالبان را مقصر این حملات عنوان کرده است.

پیش از این مقامات امریکایی نیز گروه طالبان را متهم به انجام این حملات کرده و از این گروه خواسته بودند که تا این حملات را متوقف سازند، اما گروه طالبان گفته اند که در این حملات دست ندارند.

سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی طالبان را به توقف خشونت و مذاکرات با حکومت افغانستان فرا می‌خواند که خشونت آن گروه همچنان ادامه داشته و از چندی به اینسو مذاکرات نمایندگان طالبان به هیات جمهوری اسلامی افغانستان متوقف شده است.

XS
SM
MD
LG