لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان تداوم جنگ در افغانستان را محکوم کرد


اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان که مقر آن در قطر است با نشر اعلامیۀ کشتار هدفمند علما، مدافعین ‌حقوق‌بشر و فعالان مدنی را در افغانستان محکوم کرده و "حمله بر غیرنظامیان را مخالف آموزه‌های تمام ادیان آسمانی و قوانین جهانی عنوان کرده است".

این اتحادیه همچنان از علمای دینی در سراسر جهان خواسته است که با "درنظرداشت اصول و اساسات شریعت اسلامی" تداوم جنگ و خونریزی را در افغانستان محکوم کرده و در راستای برقراری آتش‌بس، توقف خشونت‌ها و پایان جنگ در این کشور تلاش کنند.

وزارت خارجۀ افغانستان روز شنبه ششم فبروری (۱۸ دلو) در خبرنامه‌ای از اظهارات این اتحادیه استقبال کرد.

این وزارت از ادامه خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از جامعه جهانی خواسته است که باید تداوم خشونت‌ها و کشتار مردم بی‌گناه را در این کشور تقبیح کرده و از روند صلح افغانستان حمایت کنند.

این در حالی است که روز گذشته وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در یک مکالمۀ تلیفونی به رییس جمهور افغانستان گفته است که واشنگتن از صلحی حمایت می‌کند که در نتیجهٔ آن آتش‌بس دایمی به دست آید.

در اعلامیه‌ای ریاست جمهوری آمده است: "وزیر دفاع امریکا ضمن اینکه از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرد، گفت که حکومت جدید کشورش از صلح پایدار که به نفع افغان ها باشد و آتش بس دایمی در نتیجه آن بدست آید، حمایت می کند."

همچنان وزیر دفاع امریکا از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند در افغانستان اظهار نگرانی کرده و آن را محکوم کرده است.

پیش از این مقامات امریکایی، گروه طالبان را مقصر این حملات عنوان کرده و از این گروه خواسته بودند که تا این حملات را متوقف سازند، اما گروه طالبان گفته اند که در این حملات دست ندارند.

XS
SM
MD
LG