لینک های دسترسی

Breaking News

بیست و پنج در صد کودکان جهان عرب در فقر به سر می برند


بر اساس گزارش یونیسف، ۲۹ میلیون کودک در جهان عرب در فقر به سر می برند و به نیازمندی های اولیه دسترسی ندارند
بر اساس گزارش یونیسف، ۲۹ میلیون کودک در جهان عرب در فقر به سر می برند و به نیازمندی های اولیه دسترسی ندارند

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد یا یونیسف می گوید که از هر چهار کودک کشور های عربی یک کودک در فقر زندگی می کند.

در گزارش یونیسف آمده است که کودکان جهان عرب در شرق میانه و شمال افریقا در فقر و محرومیت زندگی می کنند و حتی به نیازمندی های اولیه مثل مسکن و آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

تحقیقاتی که توسط یونیسف در ۱۱ کشور عربی صورت گرفته است، نشان می دهد که ۲۹ میلیون کودک در این کشور ها در فقر به سر می برند و حد اقل از دو یا بیشتر نیازمندی های اولیه محروم اند. این محرومیت ها شامل تعلیمات ابتدایی، مواد غذایی، آب آشامیدنی، دسترسی به خدمات صحی و دسترسی به معلومات می گردد.

بر اساس یافته های یونیسف، معلومات جمع آوری شده از کشور های شرق میانه و افریقای شمالی نشان می دهدکه نبود معارف یکی از عوامل عمدۀ فقر در بین قشر جوان این کشور ها است.

در این گزارش همچنین آمده است "آنعده از کودکانی که خانوادۀ آنان توسط یک عضو بی سواد رهبری می گردد، دو برابر معروض به زندگی در فقر می باشند."

علاوه بر آن، یک-سوم این کودکان که سن شان بین پنج تا ۱۷ سال است، یا شامل مکتب نشده اند و یا هم دو صنف از مکتب عقب مانده اند.

گیرت کپلیر، رئیس منطقه یی یونیسف در شرق میانه و شمال افریقا، گفته است که فقر کودکان محدود به در آمد خانواده ها نیست، بلکه به معارف با کیفیت، مراقبت های صحی، مسکن و آب آشامیدنی نیز ارتباط دارد.

آقای کپلیر همچنین هشدار داد که این کودکان که در آینده تشکیل خانواده می دهند برای حد اقل سه نسل در فقر به سر خواهند برد.

آقای کپلیر گفت "زمانیکه کودکان از نیازمندی های اولیۀ شان محروم می شوند، آنان در یک دور باطل فقر گیر می مانند."

XS
SM
MD
LG