لینک های دسترسی

Breaking News

یک سارنوال به اتهام اخذ رشوه در بامیان بازداشت شد - مقام‌ها


مقام‌های امنیتی ولایت بامیان از بازداشت یک سارنوال به اتهام اخذ رشوه از سوی پولیس مبارزه با جرایم جنایی این ولایت خبر داده اند.

زبردست صافی، فرمانده پولیس بامیان روز چهارشنبه ۱۰ فبروری (۲۲ دلو) به صدای امریکا گفت که این سارنوال در ولسوالی نمبر۱ یکه ولنگ بامیان حین اخذ ۳۰هزار افغانی رشوه بازداشت شده است.

مقام‌های امنیتی بامیان می‌گویند که پروندۀ این سارنوال تکمیل و به سارنوالی مبارزه با فساد اداری ولایت بامیان سپرده شده است.

سارنوالی استیناف ولایت بامیان در این مورد چیزی نمی‌گوید، اما یک منبع که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد گفت که این سارنوال متهم، به حیث آمر سارنوالی ابتداییۀ ولسوالی نمبر۱، یکه ولنگ کار می‌کرد.

او افزود که این سارنوال پیش از این در ولسوالی کهمرد بامیان به حیث آمر سارنوالی ابتداییه این ولسوالی کار می‌کرد، اما به دلیل افزایش شکایات مردم، او به ولسوالی یکه ولنگ تبدیل شده بود.

پیش از این شماری از فعالان جامعه مدنی و اعضای انجمن وکلای مدافع در بامیان از موجودیت فساد گسترده در نهادهای عدلی و قضایی این ولایت اظهار نگرانی کرده بودند.

پیش از این نیز، سارنوال تحقیق ولسوالی کهمرد ولایت بامیان به اتهام اخذ ۲۰۰هزار افغانی رشوه بازداشت شده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG