لینک های دسترسی

Breaking News

'مخالفت با ترمپ' دموکرات‌ها را در حمایت از بایدن متحد کرده است


در حالیکه به برگزاری انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری در ایالات متحده حدود هفت ماه باقی مانده، رقابت میان دو حزب مطرح این کشور (جمهوریخواه و دموکرات) همچنان داغ است.

انتظار میرود که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماۀ نوامبر امسال (٢٠٢٠) برگزار شود.

مخالفت با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، باعث شده تا اعضای حزب دموکرات در حمایت از جو بایدن، نامزد احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، با هم متحد شوند.

با این حال، فشار 'ترقی خواهان' برای گسترش برنامه های کمکی حکومت فدرال، به ویژه در جریان همه گیری کروناویروس و آزمون ایجاد شده توسط کاندیداتوری حزب سوم در انتخابات، این اتحاد و یک پارچه گی دموکرات ها را در حمایت از آقای بایدن تهدید میکند.

برنی سندرز، نامزد ترقی خواه دموکرات، با پشتیبانی از جو بایدن، یکبار دیگر تصریح کرد که برای شکست دادن دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، حزب دموکرات باید متحد شود.

در عین حآل، همه گیری کروناویروس در ایالات متحده، تفاوت میان پالیسی های جمهوریخواهان طرفدار کسب و کار و دموکرات های حامی کارگران را مکدر و محو کرده است.

هر دو طرف اکنون برای حمایت از ارایۀ بستۀ کمکی یک تریلیون دالری به کسب و کارها و افزایش کمک مالی به افراد بیکار، در کنار هم قرار گرفته اند.

تحلیلگران میگویند که محراق سیاسی در بحران کنونی، به سمت چپ در حرکت است و جو بایدن ممکن نیاز داشته باشد که از پالیسی های ترقی خواهان حمایت کند تا پشتیبانی یک پارچۀ دموکرات ها را حفظ کند.

همچنان ادعای وجود دارد که گویا جوبایدن در ١٩٩٠، یکی از کارمندان آنوقت مجلس سنا را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد بود.

باوجود آنکه آقای بایدن این ادعا را رد کرده است، اما به باور بعضی ها این موضوع نیز میتواند حزب دموکرات را تا حد منقسم سازد.

ولی منتقدین میگوید که تناقص در گفتار مدعی قضیۀ او را ضعیف میسازد و همکاران اقای بایدن در دفاع از معاون رئیس جمهور پیشین امریکا برآمده اند.

اما طرفداران جنبش METOO، مدافعین حقوق زنان، ابراز نگرانی می کنند که رد اتهامات علیه بایدن، پیام باور داشتن به زنانی را که ادعا میکنند مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، تضعیف میکند.

تحلیلگران پیشبینی میکنند که دونالد ترمپ احتمالاً به دنبال ایجاد انقسام میان دموکرات ها خواهد بود تا بتواند با وجود بحران کنونی صحی و رکود شدید اقتصادی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برنده شود.

"مخالفت با ترمپ" دموکرات ها در حمایت از بایدن متحد ساخته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:27 0:00

XS
SM
MD
LG