لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا و برگزاری گردهمایی های حزبی در آیوا


پس از ماه ها مبارزات انتخاباتی و مناظرات میان کاندیدان ریاست جمهوری در ایالات متحدۀ امریکا، قرار است امروز (دوشنبه ٣ فبروری) در ایالت آیوا، نخستین کاکس ها یا گردهمایی های احزاب برگزار گردد.

آیوا، نخستین ایالتی است که طبق رسم دیرینه، انتخابات مقدماتی کاندیدان ریاست جمهوری هر حزب، در آن آغاز میگردد.

کاکس های آیوا در معرفی کاندیدان پیشتاز و پُرحمایت نقش مهم را ایفا میکند.

اگرچه آیوا از لحاظ جغرافیه و نفوس یک ایالت کوچک است، ولی هرکاندید ریاست جمهوری که بتواند در کاکس های امروز این ایالت حایز مقام اول شود، به این معنی خواهد بود که آن کاندید ممکن به 'کانوینشن' یا جلسه نامزدی حزب مربوطه خود نیز راه پیدا کند.

در کاکس ها، رای دهندگان بگونۀ گروهی در مکاتب، کتابخانه ها و حتی منازل شخصی گردهم میایند و پس از چند ساعت بحث و استدلال، کاندید مورد علاقۀ خود را انتخاب میکنند و نتیجۀ گردهمایی خود به کمیتۀ ایالتی حزب مربوطه میفرستند.

حزب دموکرات

در انتخابات امسال، کاکس های ایالت آیوا متوجۀ حزب دموکرات است، زیرا کاندید حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امسال ایالات متحده، رئیس جمهور دونالد ترمپ میباشد.

قبل از برگزاری کاکس های امروز در آیوا، کاندیدان حزب دموکرات تا آخرین لحظه بر مشارکت پُر رنگ رای دهندگان تاکید کردند.

براساس نظر پُرسی های اخیر، برنی سندرز، سناتور برحال حزب دموکرات و جوبایدن، معاون سابق ریاست جمهوری ایالات متحده، نسبت به سایر کاندیدان حزب دموکرات سبقت دارند.

در گردهمایی دیروز در آیوا، هردو کاندید عملکردهای رئیس جمهور ترمپ را نقد کردند.

از جمع اضافه تر از بیست کاندید حزب دموکرات، در حالی حاضر حدود ١١ تن آن برای رقابت در انتخابات امسال ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده اند.

در این میان، برنی سندرز، امی کلوبچار، الیزابت وارن و مایکل بنت، چهار تن اند که همزمان عضویت مجلس سنای کانگرس این کشور را نیز برعهده دارند.

روند محاکمۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ در مجلس سنای کانگرس باعث شد که این چهار کاندید فُرصت مبارزه در ایالت آیوا را از دست دهند.

ولی باوجود آن هم، در جریان دو روز گذشته که روند محاکمۀ دونالد ترمپ توقف داده شده بود، این کاندیدان به آیوا رفته و با سپری کردن یک مدت کوتاه، دوباره عازم واشنگتن شده اند تا امروز (دوشنبه ٣ فبروی) در آخرین ساعات استدلال از جانب مدعیان و وکلای مدافع رئیس جمهور ترمپ در مجلس سنا، شرکت کنند.

انتخابات امریکا و برگزاری گردهمایی های حزبی در آیوا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00

محاکمۀ ترمپ در سنای امریکا

در ادامه روند محاکمه رئیس جمهور دونالد ترمپ در مجلس سنای کانگرس، قرار است امروز به طرفین دعوا (مدعیان و وکلای مدافع ترمپ) مدت دو ساعت فُرصت داده شود تا هر گفتنی و استدلال که دارند آن را نیز ارایه کنند.

رئیس جمهور ترمپ در ماۀ دسمبر سال گذشته از سوی مجلس نمایندگان کانگرس به 'سؤ استفاده از قدرت و ممانعت در برابر کار کانگرس' متهم شد.

پس از جلسۀ امروز، موارد اتهام علیۀ دونالد ترمپ به روز چهارشنبه (٥ فبروری) در مجلس سنا به رای گیری پیشکش خواهد شد.

روند محاکمۀ رئیس جمهور ترمپ در حالی ادامه دارد که قرار است وی فردا شب به وقت واشنگتن، خطابۀ سالانه خود را در مورد وضعیت کشورش در کانگرس ایراد کند.

XS
SM
MD
LG