لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین کشته شدن ۵۶۰ سرباز گارد ملی آن کشور را تایید کرد


سرباز زخمی نیروی ویژهٔ آزوف اوکراین
سرباز زخمی نیروی ویژهٔ آزوف اوکراین

مقام‌ها در کیف می‌گویند که از تاریخ ۲۴ ماه فبروری به این‌سو، بیش از ۵۶۰ تن از نیروهای گارد ملی اوکراین در اثر تهاجم نظامی روسیه بر این کشور کشته شده اند.

اولیکسی ناتوچی، رییس گارد ملی اوکراین گفت که در میان کشته‌شدگان، نظامیان "غند نیروهای ویژه آزوف" نیز شامل اند که هنوز هم در فابریکه آهن شهر ماریوپول به مقاومت ادامه می‌دهند. او گفت که ۱۶۹۷ نظامی دیگر این نیروها زخمی شده اند.

مقامات اوکراینی در گذشته به ندرت در مورد تلفات وارده به نیروهای این کشور معلومات می‌دادند. وزارت دفاع روسیه نیز در مورد تلفات نظامی خویش معلومات ارایه نکرده است.

در اواسط ماه اپریل، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین گفت که در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ با روسیه جان باخته و در حدود ۱۰ هزار نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

گارد ملی اوکراین که از وزارت داخلهٔ این کشور دستور می‌گیرد در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ پس از آن ایجاد شد که روسیه جزیرهٔ کریمیه را به خاک خود ملحق کرده و نیروهای خویش را در مرز با این کشور جابجا کرد.

سپس، نیروهای دفاع خودی، به شمول، "کندک آزوف" به این نیرو جذب شدند و برای بار نخست در سال ۲۰۱۴ برای جنگ در مقابل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به شرق اوکراین اعزام شدند.

کیف روز گذشته گفت که بیش از هزار جنگجو هنوز هم در فابریکهٔ آهن آزوفستال گیرمانده که از این میان صدها نفر شان زخمی اند.

شماری از سربازان آزوف، واحد نظامی که به خاطر سرسختی‌اش شهرت دارد، در جریان جنگ جاری کشته شده اند،‌ اما شمار دقیق تلفات آن تا حال واضح نیست.

XS
SM
MD
LG