لینک های دسترسی

Breaking News

بوکوحرام ده ها دختر گروگان شده را آزاد کرد 


وزیر اطلاعات نایجریا روز چهار شنبه گفت که تندروان گروه موسوم به بوکوحرام از جمله ۱۱۰ دختری را که ماه گذشته در شهرک "دبچی" واقع در شمالشرق آن کشور اختطاف کرده بود، ۹۱ تن را رها کرده است.

لای محمد، وزیر اطلاعات نایجریا، به خبرنگاران گفته است که این دختران در نتیجۀ گفتگو های پشت پرده و به کمک برخی از کشور های "دوست" آزاد شده اند.

از سرنوشت ۱۹ دختر دیگر خبری در دست نیست. اما رسانه های محلی گزارش داده اند پنج تن از دختران اختطاف شده، جان باخته اند، ولی مقامات نایجریایی آنرا تایید و یا رد نکرده اند.

به گفتۀ مقامات نایجریایی، دختران آزاد و باره به منطقه "دبچی" آورده شده اند.

سوالاتی در مورد چگونگی شرایط آزاد سازی این دختران مطرح شده است. شیهو گربا، سخنگوی رئیس جمهور نایجریا، در مصاحبه ای با صدای امریکا، پرداخت باج به گروه بوکوحرام را تایید و یا رد نکرد.

محمدو بهاری، رئیس جمهور نایجریا، هفتۀ گذشته به منطقه "دبچی" سفر کرد و به والدین دختران اختطاف شده وعده تا دختران آنرا از طریق مذاکره آزاد سازد—نه توسل به نیروی نظامی.

مقامات حکومت نایجریا می گوید که آنان هنوز هم تلاش می کنند تا متباقی دختران چیبوک را که در اپریل سال ۲۰۱۴ میلادی توسط تندروان بوکوحرام اختطاف شده بودند، از اسارات این گروه بیرون کنند. شماری از دختران چیبوک توسط بوکوحرام آزاد شدند، اما هنوز هم بیش از ۱۰۰ دختر چیبوک ناپدید اند.

XS
SM
MD
LG