لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی پاکستانی ها در صورت افزایش تنش میان حکومت و اردو در آنکشور


نگرانی پاکستانی ها در صورت افزایش تنش میان حکومت و اردو در آنکشور
نگرانی پاکستانی ها در صورت افزایش تنش میان حکومت و اردو در آنکشور

وضعیت در پاکستان بعد از آن کشیده تر شده است که روابط میان حکومت و نظامیان آن کشور وخیم تر به نظر می رسد.

تشنج زمانی شدید تر شد که یوسف رضا گیلانی صدراعظم آن کشور، یک بیروکرات دفاعی ارشد را از وظیفه اش بر طرف کرد.

تنش میان حکومت ملکی و قوای نظامی پاکستان بعد از نشر موضوع جنجال برانگیزدر خواست کمک ایالات متحده برای جلوگیری از کودتای نظامی در پاکستان اوج گرفت. از سال 1999 به اینسو این پایین ترین نقطۀ روابط بین اردوی قدرتمند پاکستان با حکومت ملکی آن کشور می باشد.

قوای نظامی پاکستان اغلباً در تضاد با رهبران غیر نظامی آن کشور بوده اند. این کشورمستقل که بیش ازشصت و چهار سال از آزادی اش می گذرد، پس از کودتاهای مکرر، توسط نظامیان رهبری شده است.

اکثر شهروندان پاکستان به شمول سید نصیر احمد باشندۀ شهر کراچی که از قبل با شرایط دشوار اقتصادی در جدال اند از وضعیت پیش آمدۀ سیاسی در کشور شان رنج می برند. وی می گوید اگر حکومت غیر نظامی با نظامیان مقابل شوند،مردم با مشکل رو برو می شود. چنین چیزهایی برای ملت ها فاجعه بار است. سرانجام ما مجبور به تحمل هر چه آنان انجام دهند، می گردیم.

از شهر لاهور پاکستان، اطهر محمود که یک وکیل می باشد می گوید که حکومت باید روی مشکلات مردم تمرکز کند به جای اینکه خود را با بن بست با موسسات مشغول نماید.

دفتر یوسف رضا گیلانی می گوید که جنرال نعیم خالد لودی، وزیر دفاع آن کشور را به خاطر برای اقدامات غیر قانونی و نادرست که موجب ایجاد سوء تفاهم میان موسسات گردید، برطرف کرده است. تنش موجوده هراس را در یک کشور مسلح با سلاح هستوی به میان آورده است.

عمران خان قهرمان پیشین کریکت پاکستان و رهبر فعلی حزب تحریک انصاف آن کشور می گوید که اگر قوه قضایی آن کشورمواردی را که بر خلاف زرداری درج شده، پیگیری نکند، حزب وی به جاده ها بیرون خواهد آمد.

XS
SM
MD
LG