لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای مسؤلیت حمله بر تانکر های ناتو توسط طالبان پاکستانی


ادعای مسؤلیت حمله بر تانکر های ناتو توسط طالبان پاکستانی
ادعای مسؤلیت حمله بر تانکر های ناتو توسط طالبان پاکستانی

طالبان پاکستانی مسئولیت حملۀ روز دوشنبه بر تقریباً بیست تانکری را ادعا کرده اند که مواد سوخت را برای عساکر ناتو در افغانستان انتقال می دادند.

پولیس می گوید حد اقل سه نفر زمانی کشته شدند که افراد مسلح بر تانکر ها گلوله باری نموده و بعداً لاری ها را در یک دیپو در اسلام آباد قبل از بامداد به آتش کشیدند.

سخنگوی طالبان پاکستانی به خبرنگاران گفت چنین حملات تا زمانی ادامه خواهد یافت که انتقال تدارکات متوقف گردد. این گروه شورشیان همچنان گفتند که این حرکت در عکس العمل به حملات طیارات بدون پیلوت در قلمرو پاکستان می باشد.

یک حملۀ دومی به روز دوشنبه در ایالت جنوبی بلوچستان صورت گرفت . مقامات پاکستانی می گویند دو مرد مسلح سوار بر یک موتر سایکل بر دو لاری که تدارکات ناتو را حمل می کرد آتش زده یک نفر را به قتل رساندند. این چهارمین حمله از زمان مسدود نمودن سرحد تورخم می باشد.

کاروان انتقال تدارکات در بندر تورخم از چهار روز به اینطرف پس از آن توقف داده شد که پاکستان راه سرحدی را به افغانستان بعد از حملات هوائی ناتو مسدود نمود.

اندرز فو رسموسن منشی عمومی ناتو به روز چهارشنبه در جریان ملاقات روز دوشنبه تاثرات خود را در مورد کشته شدن عساکر پاکستانی به محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در بروکسل ابراز نمود.

رسموسن همچنان پاکستان را ترغیب نمود تا راه انتقال تدارکات را هرچه زودتر باز نماید.

XS
SM
MD
LG