لینک های دسترسی

Breaking News

علاقمندی پاکستان به آغاز دوبارۀ مذاکرات صلح افغانستان


مذاکرات صلح افغانستان پس از نشر خبر مرگ ملا عمر متوقف شد.
مذاکرات صلح افغانستان پس از نشر خبر مرگ ملا عمر متوقف شد.

مقامهای پاکستانی ابراز امیدواری کرده اند تا مذاکرات صلح را میان حکومت افغانستان و طالبان دوباره احیا کنند.

طارق فاطمی دستیار ویژۀ صدر اعظم پاکستان در امور خارجی در دیدار با لورل میلر سرپرست نماینده‌گی ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان گفته است که کشورش طرفدار پیشبرد روند صلح به رهبری افغان ها است.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر خبرنامه یی گفته است که آقای فاطمی در این دیدار آرزومندی پاکستان را به روابط سازنده و مبتنی بر اعتماد با افغانستان، تصریح کرده است.

سفارت ایالات متحدۀ امریکا در پاکستان گفته است که در این "دیدار مثمر" پیتر لفوی دستیار ویژۀ رئیس جمهور باراک اوباما در امور جنوب آسیا نیز شرکت داشت.

سفارت ایالات متحده با نشر خبرنامه یی گفته است که مقام های امریکایی به خاطر قربانی که پاکستان در نبرد بر ضد دهشت افگنی داشته است، عمیقاً سپاسگزاری کردند.

پس از نشر خبر مرگ ملا عمر رهبر پیشین طالبان، مذاکرات صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان متوقف شد. نشر این خبر سبب منجر به ایجاد بحران رهبری در میان طالبان و تعلیق فوری گفتگوهای صلح شد.

روابط میان اسلام آباد و کابل در ماه اگست پس از آن کشیده تر شد که حکومت افغانستان مسوولیت بم گذاری در کابل را که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر شد، بردوش پاکستان افگند.

افغانستان و پاکستان از دیر زمان یکدیگر را به حمایت از دهشت افگنان متهم می کنند، اما اکثر پناهگاه های تندروان طالب، القاعده و شبکۀ حقانی در مناطق قبایلی پاکستان می باشد.

XS
SM
MD
LG