لینک های دسترسی

Breaking News

محکمۀ پاکستان: پرویز مشرف فراری است، دارایی ‌هایش مصادره شود


پرویز مشرف در پیوند با قضیۀ قتل بینظیر بوتو متهم شناخته شده است
پرویز مشرف در پیوند با قضیۀ قتل بینظیر بوتو متهم شناخته شده است

محکمۀ ضد دهشت افگنی پاکستان، پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین آن کشور را، به اتهام دخالت در قضیۀ قتل بینظیر بوتو صدر اعظم پیشین پاکستان، فراری خوانده و دستور مصادره دارایی های آقای مشرف را صادر کرده است.

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام محکمۀ پاکستان گزارش داده است که آقای مشرف اکنون "ناپدید" است.

پرویز مشرف که در سال ۲۰۱۳ در قضیۀ ترور خانم بوتو متهم شناخته شده بود، در تبعید خود خواسته در شهر دبی امارات متحدۀ عربی به سر می‌برد.

محکمه همچنان پنج مرد دیگر را که جنگجویان گروه طالبان خوانده شده و به دخالت در توطیۀ قتل خانم بوتو متهم بودند، به دلیل نبود اسناد و مدارک کافی اثبات جرم، تبرئه کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که محکمۀ یاد شده، دو افسر پولیس پاکستان را به خاطر "مدیریت نادرست رویدادی" که در آن خانم بوتو به قتل رسید، هریک به ۱۷ سال زندان و پرداخت ۵۰۰ هزار کلدار جریمۀ نقدی محکوم کرده است.

بینظیر بوتو، صدر اعظم پیشین پاکستان، در سال ۲۰۰۷ میلادی در جریان یک تجمع انتخاباتی در شهر راولپندی در حملۀ مسلحانه و انتحاری کشته شد.

پرویز مشرف که در آن زمان رئیس جمهور پاکستان بود، بیت الله محسود، رهبر پیشین تحریک طالبان پاکستان را به قتل خانم بوتو متهم کرد، هرچند آقای محسود دخالت در این رویداد را به شدت رد کرد. محسود در سال ۲۰۰۹ در حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی در پاکستان کشته شد.

در سال ۲۰۱۰، گزارش سازمان ملل متحد در پیوند با قتل بینظیر بوتو، حکومت به رهبری مشرف را به ناکامی در حفاظت از جان خانم بوتو متهم کرد و گفت که در صورت تدابیر بهتر امنیتی، امکان داشت از قتل وی جلوگیری شود.

XS
SM
MD
LG