لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به افغانستان: رهبر داعش را به ما تحویل بدهید


وزارت خارجۀ پاکستان از افغانستان خواسته است که اسلم فاروقی، رهبر شاخۀ خراسان گروه داعش را به مقام‌های پاکستانی تحویل بدهد.

وزارت خارجۀ پاکستان روز پنجشنبه نهم اپریل (۲۱ حمل)با نشر اعلامیه‌ای فاروقی را به دست داشتن به فعالیت‌های ضد پاکستانی متهم کرده است.

در اعلامیه آمده است که عاطف مشعل، سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد به مقر آن وزارت فراخوانده شده و دیدگاه پاکستان در پیوند با فاروقی با وی مطرح شده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان روز شنبه چهارم اپریل (۱۶حمل) از دستگیری عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخهٔ خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیروهای خاص امنیت ملی خبر داد، اما زمان و مکان این عملیات را مشخص نکرد.

سفارت پاکستان در کابل نیز ضمن نشر اعلامیۀ وزارت خارجۀ آن کشور در یک پیام تویتر نوشته است که فاروقی در فعالیت‌های ضد پاکستان در افغانستان دست داشت و برای تحقیقات بیشتر باید به پاکستان تحویل داده شود.

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان ضمن تاکید بر نگرانی پاکستان در بارۀ فعالیت داعش آمده است که افغانستان و پاکستان باید فعالیت‌های شان را در زمینۀ مبارزه با تروریزم از طریق میکانیزم‌های ایجاد شده، هماهنگ کنند.

در پی دستگیری اسلم فاروقی، دیدبان حقوق بشر از حکومت افغانستان خواست که وی به دلیل نقش احتمالی در هدایت حملات علیه غیرنظامیان افغان، مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گیرد.

شاخۀ خراسان گروه داعش در افغانستان مسوولیت شماری از خونین‌ترین حملات بر ضد غیرنظامیان افغان، به ویژه اقلیت‌های آن کشور را به دوش گرفته است.

تازه‌ترین مورد از خشونت این گروه حملۀ اخیر بر معبد سیک‌ها در شهر کابل بود که در آن کم از کم ۲۵ نفر به شمول زنان و کودکان کشته شدند.

این گروه با حملات بر اهداف شیعان در افغانستان نیز مسوولیت کشته شدن‌ صدها غیرنظامی را به دوش گرفته است.

اسلم فاروقی در جولای سال ۲۰۱۹ میلادی جانشین ابوعمر خراسانی رهبر پیشین این گروه در افغانستان شد.

XS
SM
MD
LG