لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در پاکستان؛ شمار مبتلایان در یک‌روز دو و نیم چند شد


واقعات کروناویروس در پاکستان در یک روز از ۵۲ نفر به ۱۳۶ نفر افزایش یافته و اکثر مبتلایان جدید افرادی اند که از ایران برگشته اند.

مقام‌های صحی گفته‌اند که این وضعیت می‌تواند چالش‌ بزرگی را برای سیستم مراقبت‌های صحی پاکستان ایجاد کند، که حتا پیش از همه‌گیری کروناویروس نیز محدود بود.

مقام‌های پاکستانی سرایت محلی کروناویروس را تایید نکرده و گفته اند که تمام افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای مانند چین، ایران، سوریه، امریکا، بریتانیا و عربستان سعودی به پاکستان آمده اند.

اکثر این واقعات در ایالت جنوبی سند ثبت شده است، جاییکه حدود ۱۰۳ نفر به خاطر ابتلا به کروناویروس قرنطین شده اند.

وهاب مرتضی، سخنگوی ایالت سند گفته است که اکثر واقعات کروناویروس در بین زایرینی دیده شده است که از طریق مرز تفتان از ایران به ایالت بلوچستان آمده اند.

مقام های محلی هشدار داده اند که یک تعداد برگشت کنندگان به خاطر فرار از قرنطین از راه های غیر قانونی عبور کرده اند که هراس از گسترش کروناویروس را بیشتر کرده اند.

پاکستان غرض جلوگیری از گسترش کروناویروس در منطقه، مرزهای خود را با افغانستان و پاکستان بسته است.

مقامات همچنین بازگشایی یگانه گذرگاه زمینی این کشور با چین را نیز به تاخیر انداخته اند. این گذرگاه معمولاً در زمستان مسدود می باشد.

برعلاوه پروازهای پاکستان به ایران و چین که مرکزکروناویروس پنداشته می‌شوند، در حالت تعلیق باقی مانده است.

منتقدان به این باور اند كه پاکستان نیز مانند سایر كشورهای آسیای جنوبی به دلیل زیربناهای ضعیف بهداشتی قادر به مقابله با حالات اضطراری صحی با طیف بزرگ مانند کروناویروس نیست.

XS
SM
MD
LG