لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به دلیل بارندگی و سیلاب حالت اضطرار اعلام کرد


مقام ها در پاکستان گفته اند که از ماه جون به این سو، بیش از۹۰۰ نفر در اثر بارندگی در آن کشور جان باخته اند
مقام ها در پاکستان گفته اند که از ماه جون به این سو، بیش از۹۰۰ نفر در اثر بارندگی در آن کشور جان باخته اند

پاکستان روز جمعه ۲۶ اگست (چهارم سنبله) به دلیل بارندگی‌های شدید موسمی توام با سیلاب حالت اضطرار را در آن کشور اعلام کرد.

بارندگی‌های شدید موسومی ۳۰ میلیون جمعیت آن کشور را تا حال متاثر کرده است و این کشور امروز جمعه نیز شاهد بارندگی‌های شدید بود.

ادارهٔ پاسخگویی به آفات طبیعی پاکستان روز جمعه گفت که در اثر بارندگی‌های شدید توام با سیلاب، از ماه جون تا حالا بیش از ۹۰۰ نفر در سراسر آن کشور کشته شده اند-به شمول ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته.

مقام‌ها در پاکستان گفته اند که سیلاب‌های سال روان میلادی در آن کشور با سیلاب‌های ۲۰۱۰ که بدترین سیلاب در تاریخ معاصر آن کشور به شمار می رود، قابل مقایسه است. در اثر سیلاب‌های ۲۰۱۰ بیش از ۲۰۰۰ نفر در پاکستان کشته شدند و نزدیک به یک‌پنجم حصهٔ قلمرو آن کشور متاثر از سیلاب‌ها شد.

دفتر شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، روز جمعه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در اثر بارندگی‌های شدید و سیلاب ها ۳۳ میلیون نفر در سراسر آن کشور شدیداََ متاثر شده اند.

در همین حال،‌ادارهٔ پاسخگویی به آفات طبیعی پاکستان گفته است که در اثر این سیلاب‌ها ۲۲ هزار خانه در آن کشور کاملاََ ویران شده است و بیش از ۵۰۰ هزار خانهٔ دیگر شدیداََ‌ تخریب شده اند.

این اداره همچنین گفته است که دو میلیون هکتار زمین‌ زراعتی تنها در ایالت سند آن کشور از بین رفته اند،‌ جاییکه زندگی و معیشت دهقانان به آن وابسته است.

دانشمندان پاکستانی می‌گویند که با وجود آنکه باران‌های موسمی همه سال در این کشور سبب تلفات جانی و خسارات مالی می‌شود حکومت برای پاسخگویی به آن، آمادگی کامل نداشته و از رهگذر وسایل نیز با مشکل دچار است.

براساس شاخص جهانی خطرات تغیر اقلیم که توسط سازمان غیر دولتی محیط زیست جرمن واچ (Germanwatch) گردآوردی شده است، پاکستان هشتمین کشور آسیب پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیم خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG