لینک های دسترسی

Breaking News

انتظار مظاهره کنندگان در پاکستان برای استعفای صدر اعظم


مظاهره کنندگان پاکستانی منتظر اند تا عمران خان، صدر اعظم آن کشور، از سمت اش استعفا کند.

ده‌ها هزار مظاهره کننده به رهبری مولانا فضل الرحمان، روحانی اسلام‌گرای پاکستانی و رهبر حزب جمعیت علمای الاسلام، از هفتۀ گذشته به اینسو، در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، تجمع کرده و با "نامشروع" خواندن حکومت آقای خان، خواهان استعفای وی شده اند.

مظاهره کنندگان به عمران خان تا روز یکشنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) مهلت داده اند تا از سمت اش کنار برود. اما مشخص نیست که اقدام بعدی مولانا فضل الرحمان و طرفداران‌اش چی خواهد بود.

مولانا فضل الرحمان تهدید کرده است که در همراهی با طرفداران‌اش، قادر است با اعمال فشار و زور، عمران خان را مجبور به کناره گیری کند. اما آقای خان گفته است که حاضر به کناره گیری از قدرت نیست.

در همین حال، مقام های امنیتی در اسلام آباد با ایجاد موانع و گذاشتن کانتینرها در مسیر جاده‌ها و استقرار پولیس ضد شورش و نیروهای شبه نظامی در اطراف ساحاتی که مظاهره کنندگان تجمع کرده اند، تدابیر امنیتی را بیشتر کرده اند.

تا کنون تلاش‌ها برای حل وضعیت موجود بی نتیجه مانده است. حکومت پاکستان گفته است که تا زمانیکه مظاهره کنندگان در ساحات مشخص شدۀ شان باقی بمانند، برای توقف مظاهرات هیچ اقدامی نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG