لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از وضعیت حقوق بشر در پاکستان


گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان به گونۀ ویژه نقض حقوق اقلیت های دینی به ویژه مسیحیان را در پاکستان برجسته کرده است
گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان به گونۀ ویژه نقض حقوق اقلیت های دینی به ویژه مسیحیان را در پاکستان برجسته کرده است

یک گروه مستقل مدافع حقوق بشر در پاکستان گزارش داده است که آن کشور در سال گذشته در زمینۀ تامین حقوق بشر به طور چشمگیری ناکام بوده است.

گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان گفته است که نقض حقوق زنان، حمایت از اقلیت‌های دینی و مذهبی و زندانی کردن فعالین مدنی، خبرنگاران و مخالفان سیاست های پاکستان از جمله مواردی است که در سال گذشته در آن کشور رو به وخامت گذاشته است.

بر بنیاد این گزارش، در سال گذشته افراد زیادی به خاطر انتقاد از سیاست های دولت و یا کسانی که خواهان رابطه نزدیک با هند بوده، مورد آزار دولت پاکستان واقع شده اند.

افراطگرایی دینی نیز بر بنیاد این گزارش، در پاکستان افزایش یافته و به استناد یافته های کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان، حکومت آن کشور در مبارزه و مهار کردن آن ناکام بوده است.

قوانینی چون حکم اعدام برای کسانی که متهم به کفر گویی می شوند نیز از دیگر مواردی است که در این گزارش آمده است. بر بنیاد این گزارش، افراطگرایی دینی در این کشور در حدی افزایش یافته که افراد متهم به کفر گویی، به آسانی به اعدام محکوم می شوند.

حمله به اقلیت های دینی و مذهبی نیز در سال گذشته در پاکستان افزایش یافته است. بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان در سال گذشته حملات زیادی بر اقلیت مسیحی در آن کشور انجام شده است که در اثر آن شماری افراد کشته و یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان، آزادی بیان و آزادی مطبوعات نیز در سال گذشته به طور چشمگیری توسط دولت پاکستان نقض شده است.

گزارش با اشاره به بازداشت و زندانی شدن شماری از خبرنگاران، بلاگ نویس‌ها و منتقدان حکومت از سوی اردوی پاکستان گفته است که شماری از این فعالان هنوز هم زندانی بوده و برخی از آنان از کشورشان فرار کرده اند.

XS
SM
MD
LG