لینک های دسترسی

Breaking News

داعش در پاکستان نیست، کابل نگران است


اکثر تندروان خارجی در مناطق قبایلی پاکستان مستقر اند.
اکثر تندروان خارجی در مناطق قبایلی پاکستان مستقر اند.

مقامهای پاکستانی بار دیگر حضور جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش را در قلمرو پاکستان رد کرده و گفته اند که آن کشور توانمندی مقابله با این گروه دهشت افگن را دارد.

اعزاز احمد چوهدری معین وزارت خارجه پاکستان روز یک شنبه در صحبت با رسانه ها در اسلام آباد گفت که پاکستان به هیچ فرد یا گروهی اجازه نخواهد داد تا با عمال داعش ارتباط برقرار کند.

آقای چوهدری گفت "همه می دانیم که هیچ فرد، گروه یا مقام پاکستانی طرفدار گروه دهشت افگن داعش نیست و تمام شان در مبارزه با داعش ایستاد اند."

این مقام پاکستانی همچنان بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر جهانی برای مبارزه با دهشت افگنان و اندیشۀ دهشت افگنی تاکید کرد.

نگرانی کابل

مقامهای پاکستانی در حالی از وجود عمال داعش در آن کشور انکار می کنند که به گفتۀ مقامهای امریکایی و افغان اکثر تندروان خارجی در مناطق قبایلی پاکستان پناهگاه داشته و از آنجا عملیات را هماهنگ می کنند.

اکثر آگاهان به این باور اند که جنگجویان داعش در افغانستان که بیشتر در ولایت های شرقی به ویژه کنر و ننگرهار مستقر اند از پاکستان به این مناطق آمده اند.

جعفر مهدوی عضو کمیسیون امور بین المللی ولسی جرگۀ افغانستان ضمن رد گفته های آقای چوهدری می گوید که حتا در میان جنگجویان دستگیرشدۀ داعش در افغانستان، افسران ادارۀ استخبارات پاکستان نیز وجود داشته است.

آقای مهدوی در صحبت با صدای امریکا گفت که "اساس، محور و ماهیت سیاست خارجی پاکستان را حمایت از گروه های دهشت افگن تشکیل می دهد،" به ویژه گروه هایی که در افغانستان و هند می جنگند.

او می گوید که حمایت پاکستان از گروه های دهشت افگن از طالبان و شبکۀ حقانی گرفته تا القاعده و داعش بر همه آشکار است و به گفتۀ وی تا زمانیکه جامعۀ جهانی بر آن کشور فشار واقعی وارد نکند، دست از اینکار بر نخواهد داشت.

جنگجویان داعش اضافه بر نبرد در سوریه و عراق در افغانستان و شمار دیگر کشورهای جهان حملات مرگبار دهشت افگنی انجام داده اند. این گروه مسوولیت حملات روز شنبه در پاریس را هم بعهده گرفته که در آن ۱۲۹ نفر هلاک و ده های دیگر مجروح گردید.

XS
SM
MD
LG