لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به بیش از ۷۰۰ هزار افغان کارت مهاجرت توزیع کرد 


پاکستان در یک کمپاین چند ماهه‌ به ۷۰۰ هزار شهروند افغانستان، کارت‌های مهاجرت توزیع کرد.

در این کمپاین دولتی که به حمایت ادارهٔ مهاجرت ملل متحد در اواسط ماه اپریل سال گذشته آغاز شده بود، معلومات حدود ۱.۴ میلیون مهاجر افغان در پاکستان تجدید شد.

بابر بلوچ، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفت که به مهاجرین افغان‌ کارت‌های هوشمند توزیع شده است که اقامت آنانرا قانونی ساخته و دسترسی آنان را به کمک‌های بشری و سایر کمک‌ها تسهیل می‌بخشد.

آقای بلوچ افزود: "کارت های جدید شناسایی یک وسیلهٔ لازمی برای حفاظت از مهاجرین افغان بوده و به آنان دسترسی سریعتر و مصوونتر به تسهیلات صحی، آموزشی و خدمات صحی می‌دهد."

بر اساس معلومات کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان،‌ پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه اگست، بیش از ۳۰۰ هزار شهروند افغانستان به پاکستان فرار کرده اند که بیشتر شان به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده و ممکن اخراج شوند.

سخنگوی این ادارهٔ ملل متحد علاوه کرد که تا اکنون بیش از ۷۰۰ هزار کارت جدید هوشمند توزیع شده است و قرار است کارت‌های باقی مانده در اوایل سال جاری توزیع شود.

این کارت‌ها تا تاریخ ۳۰ جون سال ۲۰۲۳ قابل اعتبار خواهد بود.

این درحالی است که با وجود داشتن کارت‌های مهاجرت، شماری زیادی از مهاجرین افغان در پاکستان همواره از برخورد نادرست نیروهای امنیتی پاکستان شکایت داشته و می‌گویند که آنان را به زندان تهدید کرده و اخاذی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG