لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۳۵ تندرو در حملۀ هوایی نظامیان پاکستانی


ارتش پاکستان می گوید که از آغاز تهاجم نظامی تا کنون ۲۰۰۰ شورشی را از بین برده است
ارتش پاکستان می گوید که از آغاز تهاجم نظامی تا کنون ۲۰۰۰ شورشی را از بین برده است

مقام های اردوی پاکستان می گویند که در حملۀ طیاره های جنگی پاکستان بر مواضع تندروان در منطقۀ قبایلی داتاخیل در وزیرستان شمالیکم از کم ۳۵ شورشی کشته شد.

نظامیان پاکستانی از جون ۲۰۱۴ به اینسو تهاجم نظامی را بر ضد مواضع تندروان در وزیرستان شمالی راه اندازی کرده اند. ارتش پاکستان ادعا می کند که تا کنون در این عملیات ۲۰۰۰ شورشی و نزدیک به ۲۰۰ سرباز حکومتی کشته شده است.

مناطق بی قانون قبایلی پاکستان از دیرزمان پناهگاه امن تندروان پاکستانی و خارجی بوده است. محدودیت دسترسی خبرنگاران به این ساحه، تایید مستقلانۀ هرگونۀ ادعای مقام های پاکستانی را تقریباً ناممکن می سازد.

حکومت پاکستان با وصف هشدار های مکرر ایالات متحده،برای سال های سال تندروان را اجازۀ فعالیت در مناطق قبایلی داده است؛ هرچند مواضع این گروه ها بارها هدف حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی قرار گرفته است.

تندروان مستقر در ساحات قبایلی پاکستان تعهد کرده اند که با حملات مرگبار بر اهداف حکومتی پاکستان از این تهاجمات انتقام خواهند گرفت.تندروان در دسمبر ۲۰۱۴ بر یک مکتب در پشاور حمله کرده و ۱۵۰ نفر – عمدتاً کودکان- را کشتند.

ملا فضل الله، رهبر تحریک طالبان پاکستانی با پذیرفتن مسوولیت این حمله گفت که هدف آن انتقامجویی از تهاجم نظامی ارتش پاکستان در ساحات قبایلی بود.

پاکستان و افغانستان از دیرزمان همدیگر را به پناه دادن گروه های تندرو متهم کرده اند، اما پس از رویداد مرگبار پشاور به نظر می رسد که پاکستان بیش از هر وقت دیگر به همکاری برای مبارزه با دهشت افگنی مصمم شده است.

XS
SM
MD
LG