لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: غرب باید اهانت به پیامبر اسلام را جرم قلمداد کند


عمران خان، صدراعظم پاکستان از دولت‌های غربی خواسته است که هرگونه اهانت به پیامبر مسلمانان را یک عمل جرمی پنداشته و عاملان آن را مجازات کنند.

آقای خان که به دنبال چندین روز تظاهرات خشونت‌آمیز ضد فرانسه در پاکستان صحبت می‌کرد، گفت که با عاملان اهانت به پیامبر مسلمانان باید شبیه برخورد با افرادی که هولوکاست را انکار می‌کنند، رفتار شود.

این تظاهرات از سوی هواداران یک گروه افراط‌گرای اسلامی، در اعتراض به نشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام در سراسر پاکستان صورت گرفت که خواستار اخراج سفیر فرانسه از اسلام‌آباد بودند.

صدراعظم پاکستان در صفحهٔ تویتر خود نوشته است: "افرادی که در غرب، به شمول سیاستمداران افراطی راست‌گرا، که با استفاده از آزادی بیان، عمداً چنین اهانت‌هایی را مطرح می‌کنند، شهامت و جرات اخلاقی لازم را ندارند تا در برابر آن از ۱.۳ میلیارد مسلمان معذرت بخواهند."

آقای خان گفته است که دولت‌های غربی لازم است با استفاده از همان شیوه‌ای که ابراز نظر منفی در بارهٔ هولوکاست را غیرقانونی قرار داده، نفرت‌پراکنی عمدی نسبت به مسلمانان و پیامبر شان را غیرقانونی اعلام کنند.

بسیاری از کشورهای غربی قوانینی را تصویب کرده اند که انکار هولوکاست و نفی نسل‌کشی یهودها از سوی نازی‌ها را جرم می‌پندارد و عاملان آن می‌توانند با مجازات زندان روبرو شوند.

تظاهرات اخیر در پاکستان از سوی هواداران تحریک لبیک برگزار شد و پس از آنکه به خشونت کشیده شد، دولت پاکستان سعد رضوی، رهبر این گروه را بازداشت کرد.

مقامات پاکستانی از تصمیم خود برای بازداشت رضوی دفاع کرده و گفته اند که هزاران نفر از هواداران این تحریک قصد داشتند روانهٔ اسلام‌آباد شده و بر دولت در بارهٔ اخراج سفیر فرانسه فشار بیاورند.

درگیری پولیس با این اعتراض‌کنندگان که بسیاری از شاهراه‌ها را به روی ترافیک مسدود کرده بودند، منجر به کشته شدن چهار منسوب پولیس و زخمی شدن بیش از ۶۰۰ نفر دیگر شد.

دولت پاکستان هم‌چنین فعالیت تحریک لبیک را به دلیل حملهٔ هوادارانش به نیروهای پولیس، غیرقانونی قرار داد.

XS
SM
MD
LG