لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان به رهبر سریلانکا: خشمگین و شرمساریم 


صدر اعظم پاکستان به رییس جمهور سریلانکا گفت که در ارتباط به کشته شدن یک شهروند این کشور به اتهام توهین به مقدسات، بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شده است و مظنونین در روشنایی کامل قانون پیگرد خواهند شد.

عمران خان در یک تویت نوشته است که از طریق تلیفون با گوتابایا راجاپاکسا، رییس جمهور سریلانکا صحبت کرده و ضمن اظهار خشم و شرمساری کشورش به او اطمینان داد که در خصوص قضیهٔ کشته شدن پریانات کمارا، عدالت تامین خواهد شد.

پولیس پاکستان به تاریخ سوم دسمبر (۱۲ قوس) گزارش داد که گروهی از مسلمان به یک کارخانه تجهیزات ورزشی در شهرک سیالکوت ایالت پنجاب پاکستان حمله کرده و این شهروند سریلانکا را به اتهام توهین به مقدسات اسلامی کشته و سپس جسد او را آتش زدند.

جسد این شهروند سریلانکا به اسلام‌آباد انتقال داده شده است و قرار است مقامات سفارت این کشور آن‌ را به سریلانکا انتقال خواهند داد.

اهانت به اسلام، پیامبر اسلام، قرآن و دیگر مقدسات اسلامی در پاکستان جرم بزرگ بوده و سزای آن مرگ است. ادعاهای کفرگویی بارها سبب خشونت در جامعۀ سنتی پاکستان شده و در بسا موارد به محاکمۀ صحرایی مظنونان توسط معترضان خشمگین انجامیده است.

حکومت پاکستان از دیر زمانی زیر فشار قرار دارد تا قوانین توهین به مقدسات را تغییر دهد؛ اقدامی که اسلامگرایان در این کشور در مقابل آن شدیداً مقاومت می‌کنند.

گروه‌های حقوقی بین المللی و داخلی می‌گویند که اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ارعاب اقلیت‌های مذهبی و انتقامجویی شخصی در پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG