لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش پولیس پاکستان برای بازداشت عمران خان ناکام ماند 


مقامات در پاکستان می‌گویند که تلاش پولیس اسلام آباد برای بازداشت عمران خان، صدر اعظم پیشین این کشور، ناکام ماند.

مقامات پولیس که از اسلام آباد برای بازداشت عمران خان به لاهور رفته بودند، وارد منزل او شدند، اما خان را نیافتند. پولیس گفته است که صدها تن از هواداران او در اطراف خانه‌اش گرد آمده بودند.

پولیس اسلام آباد در یک تویت نگاشته است که یک تیم از پولیس پایتخت این کشور بر اساس فرمان محکمه، تلاش کرد خان را بازداشت کند. یک مقام پولیس گفت که خان مایل نیست خود را تسلیم کند.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد.

عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده علنی نکرده است.

مقامات دولتی در پاکستان مکلف به علنی ساختن تمامی تحایفی اند که به دلیل سمت‌شان به دست می‌آورند و می‌توانند تنها تحایفی را نگه‌دارند که قیمت کمتر از حد تعیین شده دارد.

شاه محمود قریشی، معاون حزب تحریک انصاف پاکستان در لاهور به خبرنگاران گفت: "ما از پولیس اسلام آباد آگاهی‌نامه‌ای را دریافت کردیم -- این آگاهی‌نامه حاوی هیچ گونه دستور بازداشت نیست. ما با وکلای خویش مشوره کرده و روند حقوقی را دنبال خواهیم کرد."

عمران خان پس از آن که از قدرت کنار زده شد، با بسیج کردن هوادارانش تظاهرات را راه اندازی کرده و سال گذشته در جریان یک راهپیمایی ضد دولتی به ضرب گلوله زخمی شد.

خان تلاش دارد با راه اندازی راهپیمایی ها و گردهمایی‌های گسترده، حکومت پاکستان را به برگزاری انتخابات زودهنگام وادار کند.

این در حالی است که این کشور با جمعیت ۲۲۰ میلیون در وضعیت وخیم اقتصادی قرار داشته و ارزش پول رایج آن همه روزه سیر نزولی را طی می‌کند.

XS
SM
MD
LG