لینک های دسترسی

Breaking News

سرمایه گذاران پاکستانی روز ۴۰۰ میلیارد روپیه تاوان می‌کنند


روپیۀ پاکستانی در مقابل اسعار خارجی در چند روز گذشته به شدت افت داشته است
روپیۀ پاکستانی در مقابل اسعار خارجی در چند روز گذشته به شدت افت داشته است

وضعیت پرتنش سیاسی در پاکستان تاثیر مخرب بر بازار اسعار و اسهام آن کشور برجاگذاشته و بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، روزانه سبب کم و بیش ۴۰۰ میلیارد دالر خسارت به سرمایه گذاران پاکستانی شده است.

کارشناسان اقتصادی وضعیت بازار اسعار و اسهام پاکستان را با جریان‌های سیاسی در آن کشور مرتبط دانسته می‌گویند که ادعاهای فساد بر نواز شریف، صدر اعظم پاکستان، بازار اسعار آن کشور را بی ثبات کرده است.

بر اساس گزارش‌ها اسهام پاکستانی در بازارهای جهانی در چند روز گذشته کم و بیش ۲۰۰۰ پاینت افت داشته است. افزون بر آن، روپیۀ پاکستانی در مقابل ارزهای خارجی ارزش خود را باخته و اکنون یک دالر امریکایی با ۱۰۵.۲۸ روپیۀ پاکستانی تبادله می‌شود.

مزمل حسن، عضو یک شرکت سرمایه گذاری و مالیاتی در پاکستان، می‌گوید که تا زمانیکه مسیر جریان‌های سیاسی مشخص نشود، سرمایه گذاران پاکستانی خسارت بیشتری را متحمل خواهند شد.

به گفتۀ آقای حسن اگر وضعیت به همین منوال رو به وخامت بگذارد و صدر اعظم شریف استعفا نکند، بحران اقتصادی از این بیش وخیم خواهد شد.

در همین حال، گروه تحقیقاتی محکمۀ عالی پاکستان روز دوشنبه نتایج تحقیقات خود را به این نهاد پیشکش کرده و گزارش دادند که معلوم نیست که نواز شریف و خانوادۀ وی جایدادهای شان را از کدام مدرک پیدا کرده اند.

تیم تحقیقاتی محکمۀ عالی پاکستان، نواز شریف، دو پسر و یک دختر وی را به فساد مالی متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG