لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهرات اقلیت عیسویان در پاکستان


مظاهرات پاکستان
مظاهرات پاکستان

عیسویان خشمگین پاکستانی روز دوشنبه دست به مظاهره زده و حملات مرگبار بر یک کلیسا را تقبیح کردند که در آن هشتاد و یک نفر کشته شد

مظاهره کننده گان جاده ها را مسدود نموده و علیه بمگزاری های روز یک شنبه اعتراض کردند.

در یکی از جاده های که به اسلام آباد، مرکز کشور، منتهی می گردد مظاهره کننده گان تایر ها را به آتش کشیده و از حکومت خواستار محافظت اقلیت های عیسوی شدند.

دو حمله کنندۀ انتحاری به روز یک شنبه خود را در خارج یک کلیسای تاریخی در شمال غرب پاکستان منفجر ساختند.

سایمن جلال، یک کشیش عیسوی، گفت: " ما یک کشور صلح آمیز استیم، ما امنیت می خواهیم، امنیت باید بیشتر گردد تا جلو این چنین حملات گرفته شود ".

حمله بر کلیسا آل سینتس در پشاور که یک صد و چهل زخمی بر جا گذاشت، در حالی صورت گرفت که عبادت کننده گان پس از ختم مراسم کلیسا برای بدست آوردن غذا در محوطه کلیسا می رفتند.

تهدید طالبان

یک شاخه از طالبان پاکستانی ادعای مسوولیت بمگزاری را نموده می گویند تا زمانی به حملات شان بر اقلیت های غیر مسلمان ادامه می دهند که ایالات متحده امریکا حملات طیارات بی پیلوت را در مناطق قبایلی کشور توقف ندهند.

نواز شریف صدراعظم پاکستان در راه عزیمت به ایالت متحده امریکا جهت اشتراک جلسات مجمع عمومی ملل متحد در لندن به خبرگاران گفت: "این چنین حادثات برای مذاکرات صلح کمک نمی کند. متاسفانه بخاطر چنین حملات حکومت نمی تواند به آنچه آرزو داشته است به پیش رود. در واقع نمایندگان تمام کشور نمی توانند به پیش روند."

خانواده های قربانیان این حادثه، شام یکشنبه، گردهم جمع شده تا اجساد زنان ، مردان، و اطفالی را بخاک سپارند که در جریان بمگزاری جان باختند.

جمیل مسیح ، یکی از اشتراک کننده گان در این مراسم گفت: " یک حادثه بسیار تاسف آور است که بر ما صورت گرفت، ما یک جامعه صلح آمیز هستیم و هیچ دشمن نداریم. خداوند عدالت را بر قرار خواهد کرد".

چودری نثار علی خان، وزیر داخله پاکستان، به نمایندگی از حکومت فدرال سه روز عزا داری را بخاطر قربانیان این حادثه اعلان کرد . حمله بر اقلیت های عیسوی در پاکستان بدترین حمله در طول سالها بود.

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، در مراسم دوعا خوانی قربانیان این حادثه اشتراک کرد. در این مراسم که در ایطالیا صورت گرفت هزاران تن اشتراک داشتند.

پاپ فرانسس گفت: " در پاکستان بخاطر نفرت از جنگ یک تصمیم غلط اتخاذ شد، حمله صورت گرفت که هفتاد نفر کشته شد. این انتخاب درست نبود. تنها از طریق صلح می توان جهان بهتر ایجاد کرد. "

عیسویان چهار فیصد جمعیت یک صد و هشتاد ملیونی پاکستان را تشکیل می دهند.
XS
SM
MD
LG