لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: دونالد ترمپ در مسله کشمیر وساطت کند


در حالی که تنش ها پیرامون کشمیر میان هند و پاکستان اوج گرفته است، عمران خان، صدر اعظم پاکستان می‌گوید زمان آن فرا رسیده که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در این خصوص میانجی‌گری کند.

آقای خان امروز چهارم اگست (۱۳ اسد) در صفحۀ تویتر اش نوشته است: " رییس جمهور ترمپ در رابطه به موضوع کشمیر پیشنهاد میانجی‌گری کرده بود. اکنون زمان درست برای این کار است، در حالی که وضعیت در آنجا روبه وخامت گذاشت و نیروهای اشغالگر هندی در ساحه کنترول (مرز میان دو کشمیر) دست به اقدامات پرخاشگرانه زده اند."

پاکستان، هند را به استعمال بم های غیر قانونی کلستر (خوشه ای) متهم کرده که به بر اساس گزارش ها دو غیر نظامی را در منطقه کشمیر کشته و ۱۱ نفر دیگر را زخمی کرد.

اما مقام‌های هندی می‌گویند که سربازان پاکستانی به روز شنبه تلاش کردند وارد قلمرو هند شوند که با برخورد نیروهای هندی مواجه شده و هفت تن شان کشته شد.

هند همواره پاکستان را به تمویل تندروان مسلح و گروهای جدایی طلب هندی متهم می‌کند. پاکستان با رد این اتهامات گفته است که به جدایی طلبان هندی فقط حمایت دپلوماتیک فراهم می کند.

دونالد ترمپ‌، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ سرطان) در یک کنفرانس خبری مشترک با عمران خان، صدر اعظم پاکستان گفت که صدر اعظم هند از او تقاضا کرده تا در مسله کشمیر میان هند و پاکستان میانجی‌گری کند.

او گفت: "دو هفته پیش با صدر اعظم مودی بودم و ما در مورد این موضوع (کشمیر) صحبت کردیم. او در واقع گفت که 'میخواهی میانجی یا منصف باشی؟' من گفتم در کجا؟ او گفت 'کشمیر'."

اما مقام‌های هندی این اظهارات آقای ترمپ را رد کرده گفتند که هیچ زمانی چنین تقاضای صورت نگرفته است.

تنش ها در کشمیر از روز جمعه به اینسو در حالی اوج گرفته است که حکومت محلی کشمیر از حملۀ احتمالی تندروان مستقر در پاکستان هشدار داد.

این هشدار سبب شد که هزاران سیاح، زایر و کارگر با سراسیمگی منطقه را ترک کنند.

هند دیروز از کشته شدن حد اقل پنج تندرو مستقر در پاکستان خبر داد که به گفتۀ مقام‌های هندی تلاش داشتند نیروهای هندی را آماج قرار دهند.

پاکستان این ادعا را نیز رد کرده است.

XS
SM
MD
LG