لینک های دسترسی

Breaking News

هند نسبت به احتمال حملات شورشیان در کشمیر هشدار داد


نیروهای هند در کشمیر (عکس از آرشیف)
نیروهای هند در کشمیر (عکس از آرشیف)

مقامات گفته اند که بدنبال هشدار دولت هند نسبت به احتمال حملات شورشیان در کشمیر، "هزاران" نفر که برای شرکت در یک مراسم بزرگ مذهبی به این منطقه رفته بودند، در حال ترک کشمیر هستند.

مقامات امنیتی هند روز گذشته گفتند شواهدی بدست آورده اند که از احتمال بروز حملاتی به گردهمایی مذهبی هندوها در کشمیر خبر می‌دهد.

این مقامات گفته اند که مقداری از مواد انفجاری را از محل کشف کرده اند که در میان آن، بمبی با نشان پاکستان نیز موجود بوده است.

یک مقام محلی در کشمیر، با ابراز نگرانی از احتمال بروز خشونت‌ها، خواهان توقف مراسم مذهبی در کشمیر شده و از شرکت کنندگان تقاضا کرده که به خانه‌هایشان برگردند.

یک مقام ارشد امنیتی هند، روز شنبه ۳ آگست (۱۲ اسد) به خبرگزاری رویترز گفت که این هشدار سبب شده است تا "هزاران" نفر از سیاحان و شرکت کنندگان مراسم مذهبی، کشمیر را ترک کنند.

با این حال، مقامات گفته اند که حدود ۶۰ نفر از جهان‌گردان خارجی برای تماشای این مراسم روز شنبه به تازگی به کشمیر رسیدند.

بریتانیا و آلمان نیز با انتشار اعلامیه‌هایی، از شهروندان خود خواسته اند که از حضور در کشمیر در جریان این مراسم خودداری کنند.

روابط هند و پاکستان اخیرا به دنبال بمبگذاری مرگباری در کشمیر تحت کنترل هند به وخامت گرایید. هند، گروه‌های شورشی مستقر در پاکستان را مسوول این حمله دانست و بدنبال آن، طیاره‌های هندی، اهدافی را در خاک پاکستان بمباران کردند.

این تحولات، دو همسایه رقیب را در آستانۀ یک رویارویی نظامی قرار داد؛ اما از آن زمان تا حالا، به ویژه مقامات پاکستانی تلاش کرده اند تنش‌ها را کاهش دهند.

XS
SM
MD
LG