لینک های دسترسی

Breaking News

کابل و طالبان پاکستانی: اظهارات احسان الله احسان پروپاگند است


لیاقت علی معروف به احسان الله احسان، سخنگوی سابق طالبان پاکستانی
لیاقت علی معروف به احسان الله احسان، سخنگوی سابق طالبان پاکستانی

حکومت افغانستان اظهارات احسان الله احسان، سخنگوی سابق طالبان پاکستانی، را رد کرده و آن را یک پروپاگند از سوی پاکستان عنوان کرده است.

مقامات پاکستانی، پس از آن که هفتۀ قبل خبر تسلیم شدن داوطلبانۀ احسان الله احسان، سخنگوی سابق و یک سرکردۀ طالبان پاکستانی را به نشر سپرد، روز گذشته ویدیوی اعتراف او را نیز پخش کرد.

در این ویدیو، شخصی که خود را لیاقت علی معرفی می کند، می گوید که همان احسان الله احسان، سخنگوی طالبان پاکستانی و شاخۀ جماعت الاحرار آن بوده و از پناهگاه های داخل أفغانستان، در فعالیت های ضد دولت پاکستان و حملات فرامرزی دست داشته است.

اما مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائیه، گفته است که تسلیم شدن احسان الله احسان به اردوی پاکستان و صداقت در سخنان او خود مورد سؤال قرار دارد.

آقای رحیمی گفته است که "افغانستان خود قربانی دهشت افگنی بوده و این پاکستان و ادارۀ استخبارات آن کشور است که برای گروه های دهشت افگن در داخل قلمرو خود، پناه گاهای امن مهیا می سازد."

سخنگوی ریاست اجرائیه همچنان افزوده است که افغانستان همیشه از پاکستان خواسته است تا برای صلح و ثبات منطقه گام های صادقانه بردارد و از تروریزم منحیث ابزار در سیاست خارجی استفاده نکند.

به گفتۀ این مقام افغان، پاکستان به انزوا رفته و دچار مشکل است و برای منحرف ساختن افکار عمومی، دست به چنین تبلیغات میزند.

در عین حال، طالبان پاکستانی نیز گفته اند که آی اس آی یا ادارۀ استخبارات پاکستان، از زندانیان به خاطر نشر پروپاگند اسستفاده می کنند.

محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان، در تماس با رسانه ها، ادعاهای را که گویا این گروه از سوی ادارات استخبارات بیرونی تمویل می شوند، رد کرده و گفته است که ادارۀ استخبارات پاکستان، با استفاده از یک عضو دستگیرشدۀ آن گروه، می خواهد تا این ذهنیت را ایجاد کند که گویا طالبان پاکستانی برای انجام حملات در پاکستان از سوی ادارات استخبارات بیرونی تمویل می شوند.

XS
SM
MD
LG