لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان گفتگوهای مبارزه با تروریزم با امریکا را میزبانی می‌کند


وزارت خارجهٔ پاکستان می‌گوید که اسلام آباد گفتگوهای دو روزه را با امریکا پیرامون مبارزه با تروریزم میزبانی می‌کند تا همکاری مبارزه با "تهدید مشترک به دو کشور" را به بحث بگیرند.

بر اساس اعلامیهٔ وزارت خارجهٔ پاکستان، کرستوفر لندبرگ، سرپرست بخش هماهنگی مبارزه با تروریزم وزارت خارجهٔ ایالات متحده هیاتی از مقامات امریکایی را در این گفتگوها رهبری خواهد کرد.

در اعلامیهٔ وزارت خارجهٔ پاکستان همچنان آمده است که در این گفتگو‌ها هر دو جانب روی چگونگی مبارزه با تروریزم تجربیات و دیدگاه‌های شان را تبادله خواهند کرد.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده هفتهٔ گذشته گفت که اشتراک کنندگان در نشست اسلام‌آباد در رابطه به همکاری در بخش‌هایی مانند امنیت مرزی و مبارزه با تمویل دهشت افگنی استراتیژی‌های استوار بر سیاست را توسعه خواهند داد.

این نشست در حالی راه اندازی می‌شود که افزایش خشونت‌ها در پاکستان به تسلط طالبان در افغانستان ربط داده می‌شود.

گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بیشتر خشونت‌ها را در پاکستان بر عهده گرفته است. این گروه در ماه نومبر سال گذشته آتش‌بس نا محدود را که به میانجی‌گری طالبان افغان صورت گرفته بود، لغو کرده و حملات خویش را از سر گرفت.

پاکستان ادعا دارد که طالبان پاکستانی که باورهای مشترک با طالبان افغان دارد، از پناهگاه‌های امن خویش در افغانستان برای انجام حملات تروریستی در خاک پاکستان استفاده می‌کنند.

ماه گذشته، هیات بلند‌پایهٔ امنیتی پاکستان در کابل با مقامات طالبان دیدار کرده و "نگرانی جدی" خود را در مورد فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستان با آنان شریک کرد.

مقامات پاکستان گفته اند که شواهد و مدارک "غیر قابل انکار" را در مورد حضور و فعالیت‌های رهبران طالبان پاکستانی در افغانستان با رهبران طالبان افغان شریک ساختند و از آنان خواستند تا گام‌های عملی را برای مهار کردن این فعالیت‌های تروریستی بردارند.

طالبان افغان با نشر اعلامیه‌ای گفتند که در این نشست در مورد "نگرانی‌های امنیتی" و "فعالیت‌های گروه‌های مسلح مخالف" بحث صورت گرفت، اما معلومات بیشتر در این خصوص ارایه نکرده اند.

XS
SM
MD
LG