لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ پاکستان صدها هوتل را به مراکز قرنطین مبدل کرد


پاکستان صد ها هوتل را به مراکز موقتی قرنطین تبدیل کرده است تا سیستم صحی ضعیف این کشور بتواند به همه گیری کروناویروس جوابگو باشد.

عمران خان، صدراعظم پاکستان گفته است که حکومت تلاش های گسترده ای را جهت تاسیس شفاخانه های نو و ارتقای ظرفیت تسهیلات صحی موجود به راه انداخته است.

جنرال محمد افضل، رییس ادارهٔ ملی حالات اضطراری پاکستان گفت است که روند واردات تجهیزات طبی آغاز شده است: "پاکستان تا ماه گذشته در حدود ۵۰۰ بستر برای قرنطین داشت، اما حالا این ارقام به ۱۶۲ هزار ارتقا کرده است … تعداد تیم های مراقبت های جدی از هفت صد، در مدت چند هفته به ۲۰ هزار افزایش یافته است."

جنرال محمد افضل از ریزرف کردن حدود ۱۷۹۵ هوتل سه و چهار ستاره با ظرفیت ۴۲هزار بستر برای استفاده منحیث مراکز قرنطین نیز یادآوری کرد.

بیجینگ یکی از متحدین نزدیک پاکستان نیز تجهیزات و پرسونل طبی را به آن کشور فرستاده تا در راستای مهاراین همه گیری مساعدت کند.

پاکستان یگانه مرز خود با چین را برای یک مدت کوتاه جهت انتقال تجهیزات عاجل طبی مانند بسته های آزمایشی، وینتلیتور یا دستگاه تهویه اکسیجن، ماسک و لباس محافظوی باز کرد.

با وجودیکه میزان مبتلایان کروناویروس در آسیایی جنوبی بلند است، اما مقامات پاکستانی اصرار دارند که شیوع این بیماری در پاکستان در مقایسه با سایر کشورها "بسیار کند" است.

براساس گزارش پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده آمار مبتلایان به بیماری کوویت ۱۹ در پاکستان به ۱۴۱۵ نفر رسیده که از جمله ۱۲ نفر جان هایشانرا از دست داده اند.

وزیرصحت عامه پاکستان می گوید که تقریباً هفت هزار واقعه مشکوک در جریان آزمایش یا هم منتظر آزمایش استند و با بدست آمدن نتایج این تعداد، رقم مبتلایان شاید افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG