لینک های دسترسی

Breaking News

ارتش پاکستان در تلاش فصل جدید روابط با افغانستان


راحیل شریف با داکتر عبدالله هم ملاقات کرد
راحیل شریف با داکتر عبدالله هم ملاقات کرد

راحیل شریف، لوی درستیز ارتش پاکستان در نخستین سفراش به کابل پس از ایجاد حکومت وحدت ملی افغانستان با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، و داکتر عبدالله، رئیس اجرائیه ملاقات نمود.

بر اساس یک خبرنامه یی ریاست جمهوری افغانستان، رئیس ارتش پاکستان خواستار آغاز "فصل جدید" روابط اسلام آباد با کابل شده است. خبرنامه اما در این باره جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

خبرنامه از قول آقای شریف نگاشته که گفته است "ما خواهانیم که برای صلح، امنیت، ثبات و ترقی میان دو ملت کار کنیم او ما حاضریم که با افغانستان برای تحکیم امنیت کمک کنیم."

قرار است که رئیس جمهور افغانستان در ماه جاری به پاکستان برود و همکاری صادقانه حکومت و ارتش پاکستان را برای ختم جنگ در افغانستان، بطلبد.

رئیس جمهور افغانستان به لوی درستیز پاکستان گفت "ما در روابط با پاکستان مقید به زمان نیستیم بلکه افغانستان و پاکستان باید بطور صادقانه او مشترک بر ضد دشمن مشترک عمل کنند."

رئیس ارتش پاکستان در حالی از فصل جدید روابط و همکاری با افغانستان حرف زده است که به تازگی وزارت دفاع امریکا در گزارشی نظامیان پاکستانی را به حمایت و تمویل گروهای مخالف مسلح دولت افغانستان متهم کرد. اسلام آباد این گزارش را به شدت رد کرده است.

مقام های افغان در گذشته ارتش مقتدر پاکستان، بویژه سازمان اطلاعاتی این کشور آی اس آی، را به پناه دادن به رهبران طالبان و تجهیز و فرستادن شورشیان به افغانستان مورد انتقاد قرار داده بود.

XS
SM
MD
LG