لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پاکستانی یک مرکز مبارزه با تروریزم را تصرف کردند؛ اسلام آباد گفتگو‌ها را آغاز کرد 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات پاکستانی امروز ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) پس از آن گفتگوها با گروه تحریک طالبان پاکستان را آغاز کردند که شماری از زندانیان این گروه روز گذشته مرکز مبارزه با تروریزم را در شمال‌غرب آن کشور تصرف کردند. این افراد در همین مرکز به اتهام تروریزم زندانی بودند.

نیروی‌های امنیتی پاکستان یک پایگاه نظامی را در شهرک بنو محاصره کرده اند که در حدود ۲۰ تن از جنگجویان تحریک طالبان پاکستان روز گذشته بر زندانبانان خود در یک مرکز مبارزه با تروریزم چیره شده،‌ سلاح شان گرفته و آنان را اسیر کردند.

یک مقام ارشد حکومت در شهرک بنو گفته است عملیاتی که برای رهایی گروگانان راه اندازی شده بود،‌ ناکام شد.

مقامات محلی پاکستان ادعا دارند که تندروان موجود در این پایگاه خواهان گذار مصوون به افغانستان اند.

محمد علی آصف، سخنگوی ولایت خیبرپختونخوا، گفت: "ما با رهبران مرکزی طالبان پاکستانی در افغانستان مصروف مذاکره استیم."

او افزود که تا اکنون پاسخی از جانب طالبان پاکستانی دریافت نکرده اند و برای حل این معضل اقارب تندروان و بزرگان قبایلی نیز در گفتگوها دخیل شده اند.

مقامات گفته اند که حداقل یک مقام ادارهٔ مبارزه با تروریزم زمانی کشته شده که یک عضو طالبان پاکستان با سلاح خودش او را هدف قرار داد.

مقامات پاکستانی تا اکنون در مورد شمار دقیق نیروهایی که در اسارت طالبان پاکستانی قرار دارند،‌ معلومات ارایه نکرده اند. اما یک افسر استخبارات پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که تندروان حداقل شش نفر، چهار نظامی و دو کارمند مبارزه با تروریزم را گروگان گرفته اند.

تحریک طالبان پاکستانی ماه گذشته آتش‌بس نامحدود را که به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان صورت گرفته بود، لغو کرده و به جنگجویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌شان راه اندازی کنند.

این در حالی است که یک روز پیش، طالبان پاکستانی مسوولیت کشتن چهار منسوب پولیس را در نزدیکی شهر بنو بر عهده گرفت.

تحریک طالبان پاکستان نیز با فرستادن اعلامیهٔ به رسانه‌ها ادعای رفتن به افغانستان را تایید کرده و گفته اند که تا حال پاسخ مثبتی از سوی حکومت نشنیده اند.

اردوی پاکستان عملیات متعددی را در سال ۲۰۰۹ در مناطق قبایلی راه اندازی کرد،‌زمانی که آن ساحات به ادعای حکومت پاکستان، تحت کنترول تندروان محلی و خارجی قرار داشت.

XS
SM
MD
LG