لینک های دسترسی

Breaking News

زرداری: به تحریک طالبان پاکستانی در بیرون از مرزهای پاکستان پناهگاه داده شده است


وزیر خارجۀ پاکستان بار دیگر گفته است به طالبان تحریک پاکستانی (TTP) در بیرون از مرزهای این کشور پناه‌گاه داده شده است.

بلاول بوتو زرداری که ناوقت روز جمعه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) در مراسمی در شهر نیویارک صحبت می‌کرد، گفته است که نیروهای پاکستانی در داخل این کشور عملیات گستردۀ را برای از بین بردن جنگجویان طالبان پاکستانی راه‌اندازی کرده اند.

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از آقای زرداری گزارش داده است که به گفتۀ او در جریان این عملیات، خاک پاکستان از وجود تمامی گروه‌های تروریستی به شمول طالبان تحریک پاکستان پاکسازی شده است.

وزیر خارجۀ پاکستان با آنکه از هیچ کشور نام نبرده، اما مدعی شده است که در بیرون از مرزهای پاکستان به تحریک طالبان پاکستانی پناه‌گاه امن داده شده است.

این در حالی است که تحریک طالبان پاکستانی در هفته‌های اخیر، بار دیگر حملات خود را در بخش‌های آن کشور افزایش داده است.

این گروه به تاریخ ۲۸ نومبر (هفتم قوس) آتش‌بس نا محدود را که در ماه جون به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد کرده بود، لغو کرد. طالبان پاکستانی با نشر اعلامیه‌ای به جنگجویان خویش دستور داده اند تا در سراسر پاکستان حملات خود را راه‌اندازی کنند.

وزیرستان شمالی و ساحات اطراف آن تا عملیات گستردۀ نظامی سال ۲۰۱۴ برای سالیان متمادی پناهگاه امن تندروان بود. اردوی پاکستان گفته بود که این ساحه را از وجود تندروان پاکسازی کرده است، اما هنوز هم حملات پراکنده از این ساحه راه‌اندازی می‌شود.

پاکستان همواره مدعی شده است که تحریک طالبان پاکستانی در داخل افغانستان پناه‌گاه دارند و به همین دلیل حملاتی را از داخل خاک افغانستان بر ضد آن کشور راه اندازی می‌کنند.

قبل بر این، حکومت پیشین افغانستان همواره اسلام‌آباد را به آموزش، تمویل و تجهیز تندروانی متهم می‌کرد که در افغانستان دست به اعمال تروریستی می‌زدند، اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG