لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان ۲۴۰ افغان به شمول یک تازه عروس را بازداشت کرده است


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

پولیس در ساحهٔ شیرانی ایالت بلوچستان پاکستان در حدود ۲۴۴ شهروند افغانستان را به تاریخ ۲۷ جولای به اتهام ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت کرده است.

درمیان بازداشت شدگان یک تازه عروس نیز حضور دارد که می‌خواست همراه با شوهرش به پشاور برود اما در شب عروسی در زندان مرکزی ژوب زندانی شد.

اعجاز جعفر، معاون کمیشنر پولیس ساحهٔ شیرانی به صدای امریکا گفت که بین ۲۴۰ تا ۲۴۴ شهروند افغانستان توسط ملیشه‌های پاکستانی بازداشت و به مقامات محلی سپرده شده اند.

او افزود که بازداشت شدگان به زودی به افغانستان بازگشت داده خواهند شد.

در میان بازداشت شدگان یک زن حامله و یک زن دیگر که به بیماری سرطان مبتلا است نیز شامل اند. بر اساس اسناد شفاخانهٔ ژوب، این دو زن به شفاخانه‌های لاهور و پشاور برای تداوی فرستاده شده اند.

شماری از فعالان مدنی و سیاسی و وکلای مدافع ساحات شیرانی و ژوب برای حفظ حقوق این شهروندان افغانستان به محکمه رفته بودند، اما به آن گفته شد که نشست استماعیهٔ محکمه به روز جمعه ۳۰ جولای راه اندازی می‌شود.

یکی از وکلای مدافع به صدای امریکا گفت که در میان این افراد بر علاوه کودکان و زنان، در حدود ۶۰ نفر آنان با وجودیکه اسناد قانونی دارند، بازداشت شده اند.

قیوم مندوخیل،‌ رهبر محلی حزب ملی مردم پشتونخوا به خبرنگار صدای امریکا در پاکستان گفت که با زندانیان از نزدیک ملاقات کرده است. او افزود که وضعیت زندانیان خوب نیست، اما او برای آنان مواد غذایی تدارک دیده است.

مقامات حکومت طالبان در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده و نه هم واکنشی نشان داده اند.

بر اساس معلومات ادارهٔ مهاجرت ملل متحد در حال حاضر در پاکستان در حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان زیست دارند.

XS
SM
MD
LG