لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی منتقد آی اس آی از وظیفه برکنار شد


شوکت عزیز صدیقی، قاضی ارشد محکمه عالی اسلام آباد از وظیفه برکنار شد.

عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان روز پنجشنبه (۱۹ میزان) حکم برکناری این قاضی منتقد اداره استخبارات نظامی پاکستان (آی اس آی) را امضا کرد.

قاضی شوکت عزیز صدیقی در ماه جولای امسال در یک نشست وکلای مدافع پاکستان در شهر راولپندی، آی اس آی را به مداخله در امور قضایی و فیصله های قضات پاکستانی متهم کرده بود.

آقای صدیقی همچنین از لوی درستیز اردوی پاکستان خواسته بود تا جلو آزار و اذیت قضات پاکستانی را توسط نظامیان این کشور بگیرد.

قاضی صدیقی ضمن انتقاد تند از اردوی پاکستان همچنین در یک جلسه قضایی مربوط به افراد ناپدید شده در پاکستان گفته بود که جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی این کشور باید بداند که افراد تحت امر وی چه کار های را انجام می دهند و چگونه نظامیان پاکستانی در امور ادارات مختلف این کشور مداخله می کنند.

انتقاد از اردوی متقدر پاکستان و اداره استخبارات نظامی این کشور (آی اس آی) توسط مقام های ارشد دولت این کشور، یک امر بسیار نادر تلقی می شود.

به دنبال انتقاد قاضی صدیقی از اردوی پاکستان و آی اس آی، مقام های نظامی این کشور از ستره محکمه پاکستان خواستار آغاز تحقیقات در مورد اظهارات قاضی صدیقی شدند و در نتیجه شورای عالی قضایی پاکستان به رئیس جمهور این کشور پیشنهاد برکناری قاضی صدیقی را ارسال کرد.

قاضی عزیز صدیقی در واکنش به اعلام خبر برکناری اش گفت که این فیصله رئیس جمهور پاکستان برای وی "غیر منتظره" بود.

آقای صدیقی افزود که او از شورای عالی قضایی پاکستان خواسته بود تا کمیسیونی را برای تحقیقات در مورد انتقادات اش از آی اس آی توظیف کند، اما به گفته قاضی صدیقی این خواست او نادیده گرفته شد.

این قاضی ارشد پاکستانی همچنین گفت که به زودی دلایل "حقیقی" برکناری اش را از محکمه عالی اسلام آباد فاش خواهد ساخت.

XS
SM
MD
LG