لینک های دسترسی

Breaking News

غارت ۱.۱ تریلیون دالر توسط کشور های فرار کننده از مالیات


برخی ها داشتن حساب های بانکی را درکشورهای گریز از مالیات قانونی درحالیکه برخی ها آنرا عدم شفافیت و اداره ان کشور ها
برخی ها داشتن حساب های بانکی را درکشورهای گریز از مالیات قانونی درحالیکه برخی ها آنرا عدم شفافیت و اداره ان کشور ها

کشورهای در حال رشد که تلاش دارند فقر را از بین ببرند و به درآمد مالیاتی و کمک های بین المللی اتکا دارند، اغلب بازندگان بزرگ این بازی می باشند.

تام کاردامون، مدیر سازمان همبستگی مالی جهانی می گوید که این سازمان از سرازیر شدن پول های غیر قانونی در سراسر جهان نظارت می کند.

کاردامون می گوید" این مقدار پول از تمام کمک ها و سرمایه گذاری های خارجی که به کشورهای روبه رشد پرداخته می شود، بیشتر می باشد. بناً این یک مشکل بسیار بزرگ و عمده می باشد."

ویکی پدیا ۸۲ کشور جهان را در فهرست کشور های فرارکننده از مالیات قرار داده است که از سویس گرفته تا پاناما و بسیاری کشورهای کارائیب را در بر می گیرد.

این کشورها به خاطری تحت توجه قرار دارند که حساب های بانکی خارجی را به افرادی با مالیات بسیار اندک و یا صفر پیشکش می کنند و مهمتر از همه اینکه این روند به صورت کامل قانونی می باشد.

تام کاردامون می گوید:" زمانی که شما ملکیت حساب بانکی و یا هم شرکت یک شخص را پنهان می کنید، در حقیقت مشکل از همینجا آغاز می شود."

افشاگری در مورد شرکت شِل امریکا

یک شرکت که از سوی اتحادیه بین المللی خبرنگاران افشا شد، شرکت نفتی شِل می باشد که معاملات تجارتی نامعلومی را انجام می دهد.

این در حالیست که ویل فتزگیبون یکی از این خبرنگاران تحقیقی می گوید که ایالات متحده نیز تائید کرده است که شرکت شل به نیروهای هوایی سوریه مخفیانه تیل فراهم می کرده که برای بم های بیرلی استفاده شده بود.

حکومت سوریه این بم ها را بر منازل، شرکت های تجاری و مردم غیر ملکی پرتاب کرده است.

مخفی نگهداشتن حساب های بانکی ثروتمندان - عملی است که نمیتوان حتی در مورد وسعت آن فکر کرد. در ایالات متحده ( نووادا و دلی ور) دو ایالتی است که تعداد شرکت های ناشناس شِل یا تیل در آن فعالیت دارد.

آقای تام می گوید :"نه ما هم بیگناه نیستم. ایالات متحده دومین کشور با صلاحیت است که در آن همچو چیزها اتفاق می افتد. در این کشور هر سال یک میلیون و یا هم بیشتر از آن-شرکت های خصوصی ایجاد می شود که این امر نه تنها برای ایالات متحده بلکه برای همه کشورها یک مشکل بسیار بزرگی می باشد."

آقای کاردامون ابراز امیدواری می کند که افشاگری های بزرگ نهاد حقوقی پانامه منجر به افزایش فشارها بر شفافیت بیشتر حساب های بانکی و پاسخگوی به این امر شود.

گزارش صدای امریکا

ترجمه: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG