لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ درآمد جهان را نزدیک به ۱۱ درصد کاهش داده است - گزارش


سازمان بین المللی کار روز چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) گزارش داد که درآمد کاری در سراسر جهان در نه ماه اول سال جاری ۱۰.۷ در صد یا ۳.۵ تریلیون دالر در مقایسه با عین مدت در سال گذشته، کاهش یافته است.

این رقم برابر با ۵.۵ در صد تولید ناخالص داخلی جهانی برای سه ربع نخست سال ۲۰۱۹ می‌باشد که کمک‌های مالی دولت‌ها برای جبران بسته شدن تشبثات در جریان همه گیری کروناویروس شامل آن نیست.

سازمان بین المللی کار در ششمین گزارش خود در مورد تأثیرات همه گیری بالای کار در جهان گفت: "تعطیلی محلات کار، بازارهای کار را در سراسر جهان مختل می‌کند و منجر به از دست رفتن ساعات کاری به پیمانۀ بیشتر از حدود پیش بینی شده، می شود."

سازمان ملل متحد می‌گوید کارگران در جوامع با اقتصادهای در حال توسعه و در حال ظهور، به ویژه کسانی که وظایف غیر رسمی دارند، بیشتر از بحران های گذشته، متاثر شده اند. در گزارش آمده است که زنان نسبت به مردان بیشتر از کاهش مشاغل آسیب دیده اند.

گای رایدر، رییس سازمان بین المللی کار در بیانیه‌ای گفت:"همانطور که ما باید تلاش خود را برای از بین بردن ویروس دو برابر کنیم، به همان اندازه برای غلبه بر تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و اشتغال آن نیز باید فوراً و در ابعاد گسترده اقدام کنیم. این شامل حمایت مداوم از مشاغل، تشبثات و درآمد می شود. "

در گزارش همچنین آمده است که تنها در ربع دوم سال، ساعات کاری از دست رفته در جهان ۱۷.۳ در صد بود که معادل ۴۹۵ میلیون شغل می‌شود، در حالیکه ضیاع مشاغل در این مدت ۱۴ در صد یعنی ۴۰۰ میلیون شغل پیش بینی شده بود.

در ربع سوم، ساعات کاری از دست رفته حدود ۱۲.۱ درصد که معادل ۳۴۵ میلیون شغل است، پیش بینی شده است.

در این گزارش آمده است: "علاوه بر این ، پیش بینی‌های اصلاح شده برای ربع چهارم، چشم انداز تیره تر از آنچه را نشان می‌دهد که قبلاً تخمین زده شده بود."

پیش بینی می شود که ضیاع ساعات کاری در ربع چهارم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل از آن، برابر به ۶.۶ در صد خواهد بود که معادل ۲۴۵ میلیون شغل می‌شود.

XS
SM
MD
LG