لینک های دسترسی

Breaking News

دو مظنون حملات پاریس کشته شد


عملیات پولیس در محلۀ سن دونی پاریس هفت ساعت طول کشید.
عملیات پولیس در محلۀ سن دونی پاریس هفت ساعت طول کشید.

رئیس جمهور فرانسه گفته است که کشورش درگیر جنگ با دهشت افگنی گروه دولت اسلامی است و برای هدف قراردادن تندروان، فرانسه می خواهد ائتلاف بزرگی را شکل دهد.

فرانسوا هولاند اندکی پس از ماموریت هفت ساعتۀ پولیس فرانسه، در محلۀ سن دونی شهر پاریس، این مطلب را بیان داشت. در این ماموریت دو مظنون کشته و هفت مظنون دیگر بازداشت شده است.

مقام های پولیس فرانسه گفته اند که در جریان این عملیات هفت منسوب پولیس آن کشور در گلوله باری متقابل زخمی شده است.

پولیس صبح هنگام باشندگان را از محلۀ سن دونی تخلیه کرد.
پولیس صبح هنگام باشندگان را از محلۀ سن دونی تخلیه کرد.

اما سرنوشت عبدالحمید اباعود شخصی که گمان می رود طراح اصلی حملات روز جمعه در پاریس است، تا هنوز نامعلوم است. اباعود شهروند بلجیمی مراکشی تبار است.

فرانسوا مولینس سارنوال شهر پاریس گفته است که مقامها در صدد تثبیت هویت کسانی اند که در حملات ۱۳ نومبر در آن شهر دست داشتند. از آغاز حملات پاریس تا کنون ۱۶ نفر به ظن دست داشتن در این رویداد بازداشت شده است.

سن دونی در حومۀ شمالی شهر پاریس موقعیت دارد.
سن دونی در حومۀ شمالی شهر پاریس موقعیت دارد.

سارنوالی شهر پاریس با نشر بیانیه یی گفته است که در میان کشته شدگان در جریان ماموریت امروز پولیس یک زن نیز شامل است که خود را با مواد انفجاری از بین برده است.

حکومت های فرانسه و بلجیم دستور بازداشت صالح عبدي سلام، شهروند مراکشی تبار بلجیم را صادر کرده است که برادر وی یکی از مهاجمان حملات پاریس بود.

حملات روز جمعه در پاریس ۱۲۹ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی برجاگذاشت. در این حملات که در سه محل به وقوع پیوست، جمعاً هفت مهاجم شرکت داشت که همه از سوی پولیس از پا در آمدند.

XS
SM
MD
LG