لینک های دسترسی

Breaking News

درون های تکسی در دبی به فعالیت آغاز می‌کند


درون چینایی نوع "ای هانگ ۱۸۴" در شهر دبی
درون چینایی نوع "ای هانگ ۱۸۴" در شهر دبی

آزمایش درون های چینایی نوع "ای هانگ ۱۸۴" در شهر دبی در حالی آغاز گردیده که مقام های این شهر با شماری از شرکت های تکنالوژی به شمول تولید کننده این درون ها "هایپرلوپ ون" نیز شریک شده است.

با دیدن آزمایش درون های تکسی در دبی، شهری که طولانی ترین متروی بدون رانندۀ جهان را داراست، این پرسش به میان می آید که آیا این درون تخم مانند چهار پایه، می تواند جاگزین خوب موتر در جاده های پر تراکم این شهر شود.

مطر الطایر مسئول ادارۀ ترانسپورت و جاده های شهر دبی روز دوشنبه اعلام کرد، که در تابستان سال روان این درون ها به طور منظم فعالیت خواهند کرد.

آقای طایر به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفت: "این درون آزمایشی نیست. ما با آن در فراز آسمان دبی پرواز کرده ایم."

درون های چینایی نوع "ای هانگ ۱۸۴" در شهر دبی
درون های چینایی نوع "ای هانگ ۱۸۴" در شهر دبی

این درون توان انتقال یک مسافر با وزن صد کیلوگرام و یک بکس دستی را دارد. مسافر بعد از نشستن در چوکی که مشابه به چوکی موترهای سپورتی است، در صفحه لمسی آدرس را انتخاب می کند و با فشار دادن یک دکمه درون به طور خودکار پرواز می کند.

این درون مجهز با بطری است و می تواند برای ۳۰ دقیق پرواز کند و مسافت ۵۰ کیلومتر را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی کند. در جریان پرواز به طور دوامدار از راهی دور از یک مرکز نظارت می شود.

مسئول ادارۀ ترانسپورت و جاده های شهر دبی اظهار داشت که خدمات درون تکسی به طور منظم در ماۀ جولای سال روان آغاز خواهد شد اما در مورد جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

در ضمن امیر دوبی، نیز در ماه اپریل سال گذشته اعلام کرد بود که ۲۵ درصد رفت آمد مردم در دبی تا سال ۲۰۳۰ توسط موترهای خودران انجام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG