لینک های دسترسی

Breaking News

کبوتری که مسافت امریکا تا آسترالیا را پیمود، کشته می شود


کبوتری که مسافت ۱۳ هزار کیلومتر را از ایالت اوریگن ایالات متحدۀ امریکا تا آسترالیا طی کرد تا خانۀ جدید برای خود جستجو کند، اکنون به خاطر قوانین سخت قرنطین در آسترالیا کشته می‌شود.

کوین چلی-برد، مالک جدید این کبوتر روز پنجشنبه ۱۴ جنوری (۲۵ جدی) گفت که این کبوتر را به تاریخ ۲۶ دسمبر در حالت بسیار خسته در حویلی خانه‌اش در شهر ملبورن آسترالیا پیدا کرد.

این مرد آسترالیایی سپس پی برد که این کبوتر از یک مسابقه در ایالت اوریگن امریکا فرار کرده و به آسترالیا مهاجر شده است. او این کبوتر را به خاطر جو بایدن، رییس جمهور منتخب امریکا، جو نامیده است.

کارشناسان گمان می کنند که جو با استفاده از یک کشتی باربری اقیانوس آرام را عبور کرده است.

شاهکار جو نه تنها توجه رسانه های آسترالیایی بلکه توجه ادارۀ سخت‌گیر خدمات تفتیش و قرنطین آسترالیا را نیز به خود جلب کرده است.

مالک جدید جو گفته است که مقام‎های اداره تفتیش و قرنطین آسترالیا روز پنجشنبه ۱۴ جنوری (۲۵ جدی) با او تماس گرفته و از وی خواسته اند که این پرنده را به دام بیندازد.

آقای چلی گفت: "آنان می‌گویند اگر جو از امریكا آمده باشد، آنان نگران بیماری‌های پرندگان استند. آنان می خواستند بدانند که آیا من می‌توانم با ایشان کمک کنم. من گفتم، صادقانه بگویم، من نمی‌توانم آن را بگیرم هر وقت نزدیکش می‌روم او حرکت می‌کند. "

قرار است این اداره یک شخص مسلکی را برای صید این پرنده استخدام کند.

وزارت زراعت آسترالیا که مسوول مصوونیت زیستی انسان‌ها و حیوانات در آسترالیا است، گفته است که این کبوتر"اجازه ماندن در آسترالیا را ندارد زیرا این می‌تواند امنیت غذایی آسترالیا و جمعیت پرندگان وحشی ما را به خطر بیاندازد."

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "این یک خطر مستقیم امنیت زیستی برای زندگی پرندگان آسترالیا و صنعت پرندگان ما است."

آقای چلی برد گفت که اتحادیه کبوترهای مسابقه‌ای امریکا مستقر در اوکلاهاما تایید کرده است که این کبوتر تحت نام مالکش در شهر مونتگمری ایالت الاباما ثبت این اتحادیه است.

او می‌گوید که چندین بار تلاش کرده با مالک جو در امریکا به تماس شود اما تاکنون موفق نشده است.

برد ترنر، رییس انجمن کبوترهای ملی آسترالیا گفت که موارد رسیدن کبوترهای مسابقه‌ای چینی را با کشتی های باربری به سواحل غرب آسترالیا شنیده بود که آن سفرها به مراتب نسبت به این سفر کوتاه تر است.

ترنر گفت که ترس واقعی اینست که ممکن کبوترهای ایالات متحده بیماری‌های آن کشور را با خود انتقال دهند و او موافقت کرد که جو باید از بین برده شود.

قبل از این دورترین فاصله‌ای را که یک کبوتر طی کرده بود و در سایت pigeonpedia.com ثبت شده در سال ۱۹۳۱ از فرانسه به ویتنام بود که حدود ۱۱۶۰۰ کیلومتر می‌باشد و ۲۴ روز طول کشیده بود.

XS
SM
MD
LG