لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش نرخ مواشی در پاکستان در آستانۀ عید قربان


در آستانۀ عید قربان، شماری از مردم در پاکستان می گویند توانایی خرید مواشی را برای قربانی ندارند و از افزایش قیمت‌ها نگران اند. نرخ مواشی در بازارهای پاکستان نسبت به سال‌های گذشته به گونۀ چشمگیری بلند رفته است.

نزاکت خان، ۴۸ ساله، که در شهر کراچی پیشۀ کارگری دارد، مدعی است که سال گذشته قربانی کرد، اما امسال توان قربانی کردن را ندارد.

او گفت: "قیمت مواشی بسیار بلند رفته است. حتا نمی توانم نفقه خانواده خود را تهیه کنم. قیمت همه چیز بلند رفته است. آرد، حبوبات، بوره همه بلند رفته است. چگونه بتوانم تا با این همه نرخ های بلند قربانی کنم. اولادهایم همیشه به قربانی کردن اصرار می‌کنند، اما توانش را ندارم."

تاجران می‌گویند که آنان نیز برای خرید این مواشی قیمت گزافی می پردازند.

محمد شاهد، فروشندۀ مواشی می‌گوید که افزایش نرخ در بازارها سبب شده است تا نگهداری و مراقبت از این حیوانات نیز قیمت تمام شود و به این دلیل، نرخ مواشی نیز بلندتر شده است. او گفت که افزون بر این، برای کرایۀ محلی که قبل از عید مواشی در آن نگهداری می‌شود نیز باید پول هنگفتی بپردازد.


امداد حسین، شهروند پاکستان که می‌خواهد نرخ مناسب برای قربانی امسال پیدا کند، از افزایش نرخ‌ها شکایت دارد.

حسین گفت: "یافتن حیوانات قربانی خسته کننده است. تاجران مواشی را که قیمت آن باید ۱۵۰ هزار کلدار باشد، ۵۰۰ هزار کلدار می فروشند...از توان من بالا است. قمیت همه چیز دو چند و سه چند افزایش یافته است. باید اول در فکر خانواده ام باشم."

مردم می گویند که افزایش نرخ سرتاسری بوده و مواد خوراکی، غله‌جات و تیل نیز قیمت شده است.

XS
SM
MD
LG