لینک های دسترسی

Breaking News

پترییس: مراکز اساسی القاعده در خارج افغانستان موقعیت دارند


پترییس: مراکز اساسی القاعده در خارج افغانستان موقعیت دارند
پترییس: مراکز اساسی القاعده در خارج افغانستان موقعیت دارند

جنرال پترییس، قوماندان عمومی نیرو های ائتلاف در افغانستان میگوید، مراکز اساسی دهشت افگنی و القاعده در خارج از افغانستان موجود است که سبب نگرانی ایالات متحده، افغانستان و همچنان پاکستان شده است.

او میگوید، باید مبارزه اساسی در آن مناطق صورت بگیرد.

جنرال پترییس در نشستی که با مسوولان رسانه های داخلی پیرامون تلاش های نظامی و ملکی مشترک حکومت افغانستان و نیرو های ائتلاف داشت تاکید نمود که چالش های فراه راه حکومت داری، امنیت و باز سازی در افغانستان وجود دارد، ولی کار های مثبتی هم در این کشور صورت گرفته است.

به گفته وی امنیت در هلمند و باز نمودن مراکز رای دهی و توجه به قندهار از دست اورد های مهم است.

وی از افزایش تلاش ها در راستای مبارزه با دهشت افگنی و همچنان توجه به بخش های ملکی و بازسازی خبر میدهد:

"در یک و نیم سال گذشته، عساکر تازه سه چند افزایش یافته است، یعنی از سی هزار به یک صد هزار افزایش یافته است. در بخش ملکی نیز جذب افراد سه چند از سوی سفارت ما افزایش یافته است و یک بودجه خاصی را نیز به منظور تربیه یک صد هزار عسکر اضافی آماده ساختیم تا به مردم خدمت نمایند."

پترییس با تاکید بر اینکه مراکز هراس افگنی در خارج از کشور قرار دارد میپذیرد که باید فشار های بیشتری صورت بگیرد و هماهنگی ها بخاطر از بین بردن این مراکز افزایش یابد، اما به گفته وی نیاز به زمان بیشتر میباشد.

پترییس به این باور است که رهبران طالبان در یک فضای امن در خارج از کشور زندگی کرده و با خطر قرار دادن جان دیگران از خارج کشور با تماس های تلفونی امنیت مردم را برهم میزنند.

جنرال پتریوس:

"آنجا پناهگاه های زیادی است. وزیرستان شمالی یکی از محلات است که شبکه حقانی در آن موقعیت دارد. تحریک طالبان، طالبان پنجابی که نگرانی پاکستانی ها را زیاد کرده است. "

پترییس در حالیکه از کاهش بیشتری تلفات ملکی در آینده خبر میداد گفت، خروج نیرو های خارجی از این کشور وابسته به شرایط خواهد بود.

در همین حال کارل آیکنبیری، سفیر امریکا در کابل در این نشست در پاسخ به این پرسش که به اساس گذارش واشنگتن پست بعضی از کارمندان ارگ ریاست جمهوری افغانستان از سوی سازمان استخباراتی امریکا در بدل ارایه اطلاعات پول میگیرند گفت:

"من باید بگویم که این پالیسی ما است که در مورد مسایل استخباراتی تبصره نکینم."

جنرال پترییس همچنان در مورد اظهارات اخیر رییس جمهور کرزی پیرامون فساد در قرار داد های خارجی و همچنان کمک ها به مردم گفت که هییتی را تعین نموده است تا اگر چنین مواردی در میان اردوی امریکا در افغانستان و یا هم در دیگر بخش ها وجود داشته باشد، معلوم نماید.

XS
SM
MD
LG