لینک های دسترسی

Breaking News

خروج نیروها از افغانستان؛ '۱۳ تا ۲۰ فیصد تکمیل شده است'


قوماندانی مرکزی ایالات متحده می‌گوید که روند خروج از افغانستان به گونهٔ منظم و مسوولانه جریان دارد و تا اکنون در حدود ۱۳ تا ۲۰ در صد تکمیل شده است.

این قوماندانی بیش از ۵۰۰۰ پارچه تجهیزات را به ادارهٔ لوژستیک دفاعی به منظور تخریب تحویل داده است.

این قوماندان همچنان گفته است که به اندازه ۱۱۵ بار طیارهٔ نوع سی-۱۷ نظامی، تجهیزات را از افغانستان بیرون کرده اند.

بر اساس دستور جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به تاریخ اول می آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتمبر سال جاری تکمیل شود.

قوماندان مرکزی ایالات متحده که عملیات نیروهای امریکایی در منطقه،‌ بشمول افغانستان را نظارت می‌کند، گفته است که تا اکنون بیش از پنچ پایگاه نظامی را به وزارت دفاع افغانستان تسلیم کرده اند.

این درحالی است که نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، وسایط و تجهیزات شان را که قادر به انتقال آن نیستند و سپردن آن به نیروهای افغان نیز کارآیی ندارد، تخریب کرده و به نرخ آهن‌پاره به فروش می‌رسانند.

مقام‌های امریکایی فاش نکرده اند که چه چیزها به امریکا منتقل شده و چه‌ها تخریب خواهند شد، اما شماری از مقام‌های امریکایی و غربی که نخواسته اند نام شان گرفته شود، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته اند که اکثر تجهیزاتی که به امریکا انتقال داده می‌شود مواد و تجهیزات حساس نظامی است که هرگز نباید رها شوند.

تجهیزاتی چون هلیکوپترها، وسایط نظامی، اسلحه و مهمات به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تحویل داده خواهد شد.

حمد الله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز چندی پیش گفته بود که نیروهای بین المللی تجهیزاتی به ارزش یک میلیارد دالر را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تسلیم می‌کنند.

XS
SM
MD
LG